۲۸ هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان باغ زیتون تبدیل شد

سبزه بابیان اینکه ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیبدار در گلستان وجود دارد، گفت: تاکنون ۲۸ هزار هکتار از اراضی شیبدار استان به باغ زیتون تبدیل شده است.

«محمد سبزه» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: استان گلستان قطب کشاورزی است و دشت زیادی در استان برای کشت محصولات کشاورزی وجود دارد.

 

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ادامه داد: بخشی از اراضی کشاورزی استان دارای شیب زیادی است و کشت و کار در این اراضی بدون توجه به مدیریت صحیح کشت باعث فرسایش خاک می شود.

 

سبزه یادآور شد: یکی از عوامل اصلی فرسایش خاک این است که باید در اراضی شیبدار پوشش گیاهی مناسبی داشته باشد و با شخم و ایجاد شیار در این اراضی شیبدار سیلاب و مشکلات رسوب گذاری در رودخانه ها و سدها را شاهد خواهیم بود.

 

وی بیان کرد: در اراضی شیبدار کشت محصولاتی مثل گندم از نظر اقتصادی توجیهی ندارد و باید کشاورزان در این اراضی درختان مثمر کشت کنند و این مهم می تواند به درآمد آنها نیز کمک کند.

 

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: 110 هزار هکتار اراضی شیبدار در سطح استان گلستان وجود دارد و سیاست ما بر این است که 65 هزار هکتار از این اراضی را به باغ زیتون تبدیل کنیم و تاکنون 28 هزار هکتار باغ زیتون در اراضی شیبدار استان ایجاد کردیم.

 

سبزه به فرهنگ سازی تبدیل باغ زیتون در اراضی شیبدار تاکید کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی قدم های مثبتی در این زمینه برداشته تا مردم را به این سمت تشویق کند.

 

وی افزود: آموزش های زیادی از طریق صدا و سیما و رسانه ها به منظور ترغیب کشاورزان برای تبدیل اراضی شیبدار به باغ های مثمر برگزار کردیم.

کد خبر 1005037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha