اقتصاد و معیشت مهمترین مطالبات مردم است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هر کس به ظالم اعتماد کند ظالم است گفت: مردم ایران رفاه را با عزت می خواهند و رفاهی را که در کنارش ذلت باشد نمی خواهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 28 آذر) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) با اشاره به مصوبه لغو محدودیت های فعالیت های هسته ای اظهار کرد: اخیرا سه کشور مجرم آلمان، فرانسه و انگلیس بیانیه ای درباره طرح اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی در برخورد با تحریم ها مطرح کردند.


نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: این سه کشور اروپایی در این بیانیه از نصب سانترفیوژها در مجتمع هسته ای شهید ابراهیمی روشن انتقاد و از اعدام مسئول کانال معاند آمد نیوز ابراز تاسف کرده و نشست اقتصادی مشترک با ایران را تعطیل کردند و خواستار برگشت ایران به تعهدات برجامی شدند.


امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: طرف های غربی برجام به دنبال برجام های دو و سه، کنترل برنامه موشکی ایران و مهار حداکثری ایران هستند.


وی اروپایی ها را یدک کش آمریکا دانست و گفت: اروپایی ها هم مانند آمریکا از آستین مخملی خود برای ایران خنجر می کشند.


 فلاحتی گفت: وقتی ایران بعد از امضای برجام به تعهدات خود عمل کرد، آمریکا در مقابل از برجام خارج شد و همین اروپایی ها کاری نکردند و روز به روز پر رو تر شدند.


وی در ادامه به نشست اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولان و دیدار با خانواده سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار از مسئولان اجرایی گلایه مند بودند.


نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: مطالبات عمده مردم از مسئولان این است که فضای همدلی مردمی به هم نخورد.


وی رسیدگی به مسئله اقتصاد و معیشت را از مهمترین مطالبات مردم از مسئولان اجرایی کشور دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب صریحا می فرمایند مانند همان گفتمان با بیرون را با مردم داشته باشید.


فلاحتی اعلام کرد: عده‌ای معتقدند از دودکش کاخ سفید باید دود سفید بلند شود تا باز هم دنبال نخود سیاه باشند.


وی اذعان کرد: نشست های نقد برجام که شکل می گرفت برخی نقادان سیاسی عدم تعهد دولت بعدی آمریکا به مفاد برجام را مطرح می کردند اما کسی از مذاکره کنندگان این نقد را قبول نکرد.


امام جمعه رشت یادآور شد: آمریکا تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است.


وی اروپا و آمریکا را آدم کش و ظالم خواند و خاطرنشان کرد: اگر عده‌ای در گفتمان با کشورهای ظالم به دنبال آسایش و رفاه هستند باید بدانند مردم ایران رفاه را با عزت می خواهند و رفاهی را که در کنارش ذلت باشد نمی خواهند.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هر کس به ظالم اعتماد کند خود نیز ظالم است اضافه کرد: مردم ایران در چهل سال گذشته ثابت کردند، مرگ سرخ بهتر از زندگی نکبت بار است.

 
فلاحتی گفت: ما فرزندان امام حسین(علیه السلام) و پیامبر هستیم و زندگی با عزت را قبول می کنیم.


نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب(سلام الله) و روز پرستار گفت: این بانوی بزرگ اسلام تا وقتی زنده بود پرچمدار نهضت حسینی بود.


وی اظهار داشت: پرستاری شغل سختی است و در روایت است اگر کسی یک شب در کنار بیماری به سر ببرد، خداوند او را با حضرت ابراهیم(سلام الله) محشور می کند.


فلاحتی اعلام کرد: مردم هرگز تلاش های پرستاران را فراموش نمی کنند.


امام جمعه رشت در خطبه نخست نماز جمعه با اشاره به نگاه آموزه های اسلامی به موضوع شرم و حیا گفت: رعایت حیا، جامعه را از نظر روانی بیمه میکند.


وی خاطرنشان کرد: از اموری که در راستای شرم و حیا مطرح است پرهیز از نگاه شهوت آلود است و قرآن به مردان دستور داده مراقب چشمان خود باشند و نگاه به نامحرم نداشته باشند.

کد خبر 1005040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha