پایانه مرزی ریمدان افتتاح می شود

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پایانه مرزی ریمدان با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

«هادی مرعشی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: امروز اتفاق خیلی مهم در استان رخ می دهد و آن افتتاح پایه مرزی ریمدان است.

 

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پایانه مرز ریمدان  با حضور مسئولان دو کشور ایران و پاکستان امروز افتتاح و به بهره بر داری می رسد، ادامه داد: پایانه مرزی ریمدان، دومین پایانه مرزی سیستان و بلوچستان که با کشور پاکستان هم مرز است.

 

مرعشی با بیان اینکه  پایانه مرز ریمدان در راستای امرار معاش و توسعه معیشت مردم استان به ویژه مرزنشینان فعالیت خواهد کرد، گفت: یکی از پایانه های مهم کشور خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه با فعالیت پایانه مرزی ریمدان زمینه اشتغال هزاران نفر از مرزنشینان و مردم منطقه فراهم می شود، افزود: مرز ریمدان فاصله کوتاهی با نقاط جمعیتی کشور پاکستان دارد و می توان دام زنده را وارد و محصولات کشاورزی زیادی را صادر کرد.

 

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: : صادرات انواع کالا نظیر فرآورده‌های نفتی، گاز، مصالح ساختمانی، موادغذایی و محموله‌های وارداتی شامل محصولات کشاورزی (موز، انبه، زیتون، برنج) از جمله اقداماتی است که پس از راه‌اندازی بازارچه مرزی رقم خورده است.

 

گفتنی است مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به 37 درصد جمعیت جهان یعنی پاکستان، چین و هند است.

کد خبر 1005152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha