جریمه ۳ هزار خودرو ناقض محدودیت های کرونایی در قزوین

حبیبی گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار خودرو ناقض محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی در بخش تردد در استان جریمه شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین بیان کرد: در پی از اعمال محدودیت های هوشمند میزان بستری بیماران در بیمارستان های استان ۴۰ درصد کاهش یافته که نشان از اثرگذاری آنهاست.

 

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان قزوین ادامه داد: وضعیت استان فزوین از حیث ابتلا به کرونا نارنجی است و براین اساس تنها اصناف و مشاغل شماره یک و ۲ امکان فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه ورود خودروهای با پلاک غیربومی به استان و خروج خودروهای با پلاک بومی از استان همچنان ممنوع است، افزود: محدودیت تردد تمامی خودروها به جز خودروهای دارای مجوز تردد از ساعت ۲۱ تا چهار همچنان برقرار است و رانندگان در صورت سرپیچی جریمه و اعمال قانون می شوند.

 

حبیبی با اشاره به گزارش های پلیس راهور و راه از اعمال قانون وسایط نقلیه که ممنوعیت ها و محدودیت های کرونایی را رعایت نکرده اند، افزود: بیش از 3 هزار خودرو ناقض محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی در بخش تردد در استان تاکنون جریمه شده اند.

 

وی اعلام کرد: جرایم ثبت شده ۲۰۰ هزار تومانی، ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی نشان می دهد که ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در جریمه و اعمال قانون افرادی که ممنوعیت ها و محدودیت ها را رعایت نمی کنند اهل تسامح نیست.

 

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان قزوین خاطر نشان کرد: تمدید مهلت پرداخت گاز کسب و کارهای غیردولتی آسیب دیده هم به شرکت گاز و اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به درخواست برخی دستگاه ها در خصوص برگزاری برنامه ها و یا اجازه فعالیت های آموزشی گفت: درخواستی از سوی سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه ها برای برگزاری نمایشگاه تخصصی ارائه شده که به شرط توجه به ملاحظات و نداشتن بازدیدکننده عمومی با توجه به تخصصی بودن موضوع آن، برگزاری این رخداد بلامانع است.

 

حبیبی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم درخواست فعالیت آموزشگاه های هنری را داشته که جزو مشاغل تعطیل هستند، اما تصمیم در خصوص اینکه بتوانند به صورت تک نفره به فعالیت بپردازند را به دانشگاه علوم پزشکی می سپاریم.

 

وی با اشاره تداوم تعطیلی کلاس های حضوری درس در مدارس و دانشگاه های استان قزوین، گفت: با توجه به وضعیت نارنجی استان و شرایط شکننده موجود هیچ برنامه حضوری، تجمع و گردهمایی به مناسبت سالروز ۹ دی در استان قزوین برگزار نمی شود مگر اینکه تا آن زمان وضعیت استان به زرد یا سفید تغییر کند.

 

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان قزوین افزود: یک سوم کارمندان ادارات و دستگاه های اجرایی استان هم می توانند به صورت دورکاری به خدمت بپردازند که اولویت با کارمندان بانوی دارای فرزند خردسال است.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه فینال فوتبال آسیا بین پرسپولیس و با نماینده کره جنوبی، گفت: امیدواریم این مسابقه با پیروزی نماینده کشورمان همراه باشد ولی باید توجه داشت در صورت این اتفاق از هرگونه تجمع و گردهمایی خیابانی به منظور برگزاری جشن که می تواند وضعیت ما را از حیث ابتلا به کرونا بدتر کند، خودداری و پرهیز شود و در این خصوص از ظرفیت فضای مجازی استفاده شود.

 

حبیبی در پایان از شهروندان خواست تا یلدای امسال را برای حفظ سلامت خود و عزیزان شان به صورت مجازی برگزار کنند و از دورهمی و رفتن به میهمانی پرهیز کنند.

 

کد خبر 1005153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha