ثبت ۴۳۳۷ فقره پرونده تخلف طی هشت‌ماهه اول امسال در استان یزد

علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از ۶۸۴۴۱ مورد بازرسی و ۴۳۳۷ مورد پرونده تخلف طی هشت‌ماهه اول سال ۱۳۹۹ در استان یزد خبر داد.

«محمدرضا علمدار یزدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، گفت: طی هشت‌ماهه اول سال جاری تعداد 68 هزار و 441 واحد صنفی و غیر صنفی در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد 4885 مورد تخلف کشف و در قالب 4337 فقره پرونده به ارزش بیش از 239 میلیارد و 541 میلیون ریال درزمینهٔ تخلفات احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و سایر تخلفات، جهت رسیدگی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، اظهار داشت: در این مدت 3601 مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ستاد خبری دریافت گردیده است که بیشترین تماس‌های تلفنی صورت گرفته درزمینهٔ گرانی و یا اطلاع از قیمت گوشت، مرغ، شیر، لبنیات، تخم‌مرغ و سایر مواد غذایی، لوازم‌خانگی، آهن‌آلات و مصالح ساختمانی بوده و مابقی به‌عنوان شکایات مردمی ثبت و جهت رسیدگی به واحدهای بازرسی این سازمان و بازرسی اصناف ارسال‌شده است.

وی افزود: از اولویت‌های مهم سازمان رصد و پایش بازار و اجرای طرح‌های نظارتی، درج قیمت کالا و صدور فاکتور خرید توسط واحدهای صنفی می‌باشد که با همکاری اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی در سطح استان به مرحله اجرا در می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: ثبت ورود و خروج و اعلام موجودی کالا در انبارها و مراکز نگهداری کالا نیز صرفاً از طریق سامانه جامع انبارها ملاک عمل گردیده و اعلام موجودی خارج از بستر سامانه مزبور اعتباری نداشته و باعث رفع تکلیف قانونی صاحبان کالاهای مشمول اعلام موجودی نخواهد شد.

علمدار یزدی خاطرنشان کرد: سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت با مردم است و همشهریان محترم می‌توانند گزارشات و نظرات خود را با این سازمان در میان بگذارند.

کد خبر 1005217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha