اعطای احکام ائمه جمعه اهل سنت شهرستان بندرعباس

با حضور رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان، احکام ائمه جمعه اهل سنت شهرستان بندرعباس اعطا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « احمدرضا باوقار » در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های ائمه جمعه در اعتلای سطح معنوی جامعه، بر لزوم غنا بخشی مطالب در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد و گفت: مطالب باید به گونه ای غنی و پر محتوا باشد که باعث بهره گیری بیشتر جامعه باشد.

 

وی افزود: به همین منظور برنامه هایی در جهت غنا بخشی خطابه ها نظر گرفته شده است.

 

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان به اشاره به انحطاط جوامع غربی در مباحث اخلاقی، اظهار کرد: بشر در برخی حوزه های اخلاقی شرایط خوب و مناسبی ندارد و این مسئله مسئولیت علما را بیشتر می کند.

 

وی استفاده از وسایل ارتباطات جمعی در زندگی روزمره امروزی را اجتناب ناپذیر دانست و تاکید کرد: استفاده و بهره گیری از تکنولوژی روز در جهت مباحث اخلاقی و فرهنگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

باوقار بر پیروی و الگو پذیری راه پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) تاکید کرد و افزود: پیامبر اسلام(ص) به رسالت مبعوث شد که گره های کور جاهلی را بردارد، امروز نیز چنین رسالتی بر دوش همه علمای اسلام است.

 

وی آگاهی بخشی و بالا بردن سطح آگاهی مردم در همه ی زمینه ها را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: آگاهی بخشی در زمینه های سیاسی برای عموم مردم نیز یکی دیگر از وظایف و رسالت علما است و این موضوع نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر توسط علما را بیش از پیش نمایان می کند.

 

باوقار بر لزوم پاسداشت و انتقال مباحث فقه شافعی به نسل های بعد نیز تاکید کرد.

 

این مراسم در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان و با حضور شیخ عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس، شیخ محمد صدیق فهیمی امام جمعه مسجد جامع سورو بندرعباس و جمعی از علمای اهل سنت شهرستان بندرعباس برگزار شد.

 

در پایان این مراسم احکام تعدادی از ائمه جمعه اهل سنت شهرستان بندرعباس اعطا شد.

 

 

 

کد خبر 1005179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha