نمایش مصحف منسوب به خط امام علی(ع) در مسجد جامع صنعاء

مصحف منسوب به خط امام علی(ع) در مسجد جامع صنعاء به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «النعیم نیوز»، علامه فواد ناجی، معاون وزارت اوقاف و ارشاد یمن گفت: یک نسخه کپی برابر اصل مصحف منسوب به خط امام علی(ع) در بخش شرقی مسجد جامع صنعاء به نمایش گذاشته شد.

 

وی افزود: این نسخه از مصحف منسوب به خط امام علی(ع)  برای بازدید عموم در این مسجد به نمایش در آمده است.

 

 

فواد ناجی با اشاره به این که نسخه اصلی این مصحف در کتابخانه مسجد جامع صنعا نگهاری می‌ شود، گفت: این کتابخانه دارای کتاب‌ های ارزشمندی در زمینه میراث اسلامی است که علمای اهل یمن آن را تألیف کرده اند و نمایانگر مراحل مختلف تاریخ اسلامی و علوم انسانی است.

 

وی تاکید کرد:  در این کتابخانه یک هزار و 200 نسخه خطی قرآن کریم، ۳۰۰ قطعه پوست حاوی آیات قرآن کریم، پنج هزار کتاب درباره قران کریم و دو هزار و ۵۳۲ نسخه خطی فهرست ‌شده، حدود ۷۰۰ نسخه خطی فهرست نشده و بیش از پنج هزار کتاب چاپی نگهداری می ‌شود که بیشتر آنها چاپ ‌های قدیمی و بخشی نیز جدید هستند.

 

این مصحف منسوب به خط امام علی(ع) با حضور «عبدالرحمن النعمی» معاون وزارت اوقاف حج و عمره در این مسجد به امانت گذاشته شد و در همین راستا، «عبدالله عامر» مدیر دفتر اوقاف در این باره گفت: این وزارتخانه بر طرح تبدیل کتابخانه مسجد جامع صنعاء به کتابخانه الکترونیکی در سال 2018 -2019 میلادی نظارت و سرمایه گذاری کرد.

 

وی تصریح کرد:  این کتابخانه مجهز به تجهیزات و وسایل الکترونیکی است و با راه ‌اندازی یک وب ‌سایت، اطلاعات کاملی را درباره نسخه‌ های خطی، قرآن‌ها، منشورات وقف ‌شده به کتابخانه همراه با تصاویر آن‌ در اختیار پژوهشگران و علاقه ‌مندان به تاریخ اسلامی و میراث یمن در دوره‌های مختلف قرار می دهد.

کد خبر 1005224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha