موسسه خیریه حضرت رقیه (س) در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

نمایندگی موسسه خیریه حضرت رقیه (س) با مدیریت بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای پشتیبانی از دستگاه‌های حمایتی در خدمت رسانی به مناطق محروم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید صمدیان» امروز (۲۹ آذر) در آیین افتتاح نمایندگی این موسسه در بیرجند اظهار کرد: موسسه حضرت رقیه (س) از سال ۱۳۸۶ ذیل آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران شروع به فعالیت کرده است.

 


معاون ارتباطات موسسه خیریه حضرت رقیه (س) با بیان اینکه این موسسه حجم خدمت را به دستگاه‌های مددجو محور ارائه می‌کند، افزود: موسسه حضرت رقیه (س) بازوی اجرایی نهادهای حمایتی است و ۷۰ نفر جوان انقلابی فعالیت های این موسسه را دنبال می‌کنند.

 

صمدیان از همکاری ۲۰ نهاد انقلابی در کشور خبر داد و تصریح کرد: فعالیت‌های مشترک حمایت از ایتام تا حمایت از بخش تولید را انجام می دهیم.

 

وی ادامه داد: یکی از محورهای فعالیت این موسسه این است که اجازه ندهیم کارخانه‌های داخلی ورشکست شوند و سال به سال با تامین کالا از آنان این نگاه را تقویت می‌کنیم.

 

صمدیان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید هر کار فرهنگی یک پیوست اجتماعی و هر کار اجتماعی یک پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: در همین راستا طرحی برای استفاده از ظرفیت مبلغان در روستاها تعریف شده است.

 


معاون ارتباطات موسسه خیریه حضرت رقیه (س) با اشاره به تامین و توزیع  ۲۵ هزار سری جهیزیه در سال گذشته، عنوان کرد:  هدف‌گذاری ما در سال جاری توزیع ۴۰ هزار سری جهیزیه است که به دلیل شیوع ویروس کرونا شاید دیرتر به این عدد برسیم.

 

به گفته وی بیت مقام معظم رهبری ماهانه بیش از ۷۰۰ تا یکهزار سری جهیزیه را با همکاری موسسه حضرت رقیه (س) توزیع می‌کند که این جهیزیه انتخابی توسط خود نوعروسان و کالای ایرانی است.

 

صمدیان با اشاره به اینکه ۱۴ طرح حمایتی توسط این موسسه در سطح کشور اجرا می‌شود، عنوان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، بسته‌های لوازم التحریر با عنوان طرح معرفت، اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس و برگزاری جشن تکلیف از دیگر خدمات ارایه شده از سوی این موسسه خیریه است.

 


وی با تاکید بر اینکه لبیک مردم به ندای رهبر معظم انقلاب در راستای کمک مومنانه به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا، جلوه دیگری از همدلی و وحدت در کشور را رقم زد، گفت: در راستای رزمایش کمک مومنانه و مواسات امسال بیش از ۱۶۰ هزار بسته معیشتی آماده و توزیع کردیم.

 


سردار « علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این آیین با اشاره به هماهنگی خوبی که بین دستگاه‌های خدمت‌رسان استان وجود دارد، گفت: ارتباط ما با این موسسه خدمت‌رسان در راستای خدمات محرومیت‎زدایی بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری‌زاده بیان کرد: شهید سلیمانی در زمینه خدمت‌رسانی به مردم پیشگام بود و علیرغم ماموریت خارج از کشور اما در حوادث و بحران‌های کشور نیز حضور فعال داشت.


 

کد خبر 1005230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha