پروژه مقام تل زینبیه به مرحله آخر رسید

بخش پروژه های مهندسی و فنی متعلق به آستان مقدس امام حسین(ع) از روند رو به رشد کار در پروژه صحن حضرت زینب خبر داد و اعلام کرد: هفته آینده شاهد تکمیل مرحله مهم در مقام تل زینبیه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از imamhussain، «مهندس حسین رضا مهدی» رئیس بخش پروژه های مهندسی و فنی متعلق به آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: پس از توقف  پروژه صحن حضرت زینب(ع) به دلیل شیوع ویروس کرونا، نیروهای این بخش ساخت و ساز در صحن حضرت زینب را از سرگرفتند و درحال حاضر روند ساخت و ساز در این پروژه روبه رشد است.

 

مهدی افزود: کار در مرحله سازه های بتنی درحال انجام است و نزدیک به 40 درصد از آن تکمیل شده است. واحدهای بهداشتی در مجموع بیش از یک‌هزار واحد است که این واحدها در سه محور از سمت باب القبله و نزدیکی منطقه المخیم و آخرین محور از سمت خیابان شهدا قرار دارند.

 

وی ادامه داد: سازها بتنی مقام تل زینبیه سرانجام در این هفته به پایان می رسد.

 

پروژه صحن حضرت زینب(ع) از پروژه های مهم و بزرگ است که ازدحام های ناشی از مراسم های میلیونی را کاهش خواهد داد. صحن حضرت زینب(ع) شامل موزه، میهمانسرا، کتابخانه، مناطق عبادی، بازار زینبیه و مقام تل زینبیه است.

 

مساحت صحن عقلیه زینب(علیها السلام) بیش از 150 هزار مترمربع است و در جنوب غربی صحن حسینی در در شهر کربلای معلی در 100 کیلومتری جنوب غرب بغداد قرار دارد که یکی از مهمترین طرح های خدماتی آستان مقدس امام حسین(ع) پس از سال 2003 به شمار می آید.  این پروژه شامل فضاهای خدماتی گسترده برای مردان و زنان است.

کد خبر 1005247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha