مردم سوریه علیه نیروهای شبه‌نظامی و نظامیان آمریکایی

دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید چندین گلوله خمپاره به یک پایگاه نظامی اشغال شده توسط نیروهای آمریکایی در استان دیرالزور در شرق سوریه اصابت کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا، دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید چندین گلوله خمپاره به یک پایگاه نظامی اشغال شده توسط نیروهای آمریکایی در استان دیرالزور در شرق سوریه اصابت کرده است.

 

گروه نظارت مستقر در لندن گزارش داد كه این موشک ها عصر پنجشنبه در پایگاه آمریكا در میدان نفتی العمر در حومه شرقی استان فرود آمدند. خسارت مادی به بار آورد اما تلفاتی نداشت.

 

این گزارش می افزاید که نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان متحد نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) به رهبری کردها بعداً اقدام به تعقیب و دستگیری مسئولین حمله کردند.

 

تاکنون هیچ گروه یا فردی مسئولیت حمله به پایگاه اشغال شده را به عهده نگرفته است ، این در حالی است که موجی از اعتراضات ضدآمریکایی در شمال و شرق سوریه گسترده شده است.

 

اوایل روز پنجشنبه ، ده ها نفر در همان استان سوریه در اعتراض به استقرار شبه نظامیان SDF تحت حمایت آمریکا و کردها و اقدامات خودسرانه آنها تظاهرات کردند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه SANA ، به نقل از منابع محلی ، گزارش داد که ساکنان شهر ابوحمام در منطقه ابوکمال با سوزاندن لاستیک جاده های اصلی را مسدود کردند و خواستار آزادی فوری همه افراد محلی ربوده شده شدند.

 

افراد محلی استدلال می کنند که حملات و بازداشتهای مداوم SDF باعث ایجاد سرخوردگی و بی ثباتی شده است و به شدت بر تجارت و معیشت آنها تاثیر می گذارد.

 

ساکنان شبه نظامیان مورد حمایت ایالات متحده را به سرقت نفت خام متهم می کنند.

کد خبر 1005273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha