لاوروف: تحریم‌های غرب علیه سوریه غیرقانونی هستند

وزیر امور خارجه روسیه گفت تحریم های اعمال شده توسط غرب علیه سوریه مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا، سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه گفت تحریم های اعمال شده توسط غرب علیه سوریه مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است و افزود برخی کشورها همچنان مانع یافتن راه حلی برای بحران چندین ساله در این کشور عربی هستند.

 

لاوروف روز پنجشنبه در حالی که بار دیگر بر موضع قاطع مسکو در مورد حفظ تمامیت ارضی ، حاکمیت و استقلال سوریه تاکید کرد، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فیصل المقداد ، همتای سوری خود ، این اظهارات را مطرح کرد.

 

خبرگزاری رسمی سوریه سانا گزارش داد که لاوروف بار دیگر ادعا کرد که فقط سوری ها حق تعیین سرنوشت دارند.

 

اتحادیه اروپا چندین دور تحریم علیه سوریه اعمال کرده است که اولین مورد در ماه مه 2011 اعمال شد. این تحریم ها شامل ممنوعیت سفر ، مسدود کردن دارایی و اقدامات با هدف عملیات مانند واردات نفت ، سرمایه گذاری های خاص و همچنین انتقال فناوری است.

 

این اتحادیه ادعا می کند که این اقدامات برای جلوگیری از تحویل کمک های بشردوستانه طراحی شده است. با این حال ، دمشق تاکید می کند که این تحریم ها مانع رسیدن دارو و تجهیزات پزشکی برای مبارزه با ویروس کرونا است.

 

ایالات متحده ، به نوبه خود ، تحریم های فلج کننده ای را علیه سوریه اعمال کرده است. بخشهایی از این تحریم ها تحت قانون به اصطلاح سزار اعمال شده است. سزار یک قانون آمریکایی است که ادعا می کند با حمایت از مردم سوریه در برابر دولت سوریه ، از آنها حمایت می کند.

 

مردم سوریه بارها در تظاهرات مختلف اعلام کردند که قانون سزار بیشتر از دولت برای تحریم مردم اعمال شده است.

کد خبر 1005288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha