افزایش سواد رسانه ای جامعه با کتابخوانی میسر می شود

آل داوود با بیان اینکه مدیریت کنونی شبکه های اجتماعی در جهان را برای ایران اسلامی در قالب دوری از مطالعه و کتابخوانی و به نوعی نسل سوزی برنامه ریزی کرده است، گفت:افزایش سواد رسانه ای جامعه با کتابخوانی میسر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید علیرضا آل داوود» امروز(۲۹ آذر) در جلسه «فرصتهاي رسانه اي براي كتابداران در فضاي مجازي» با اشاره به ضرورت جریان سازی با موضوع کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی گفت:متاسفانه استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در سطح جامعه بویژه نوجوان و جوان به شدت افزایش یافته است و این افزایش استفاده از شبکه های مجازی به ایجاد آسیبهای اجتماعی جدید منجر شده است.

 

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه مدیریت کنونی شبکه های اجتماعی در جهان را برای ایران اسلامی در قالب دوری از مطالعه و کتابخوانی و به نوعی نسل سوزی برنامه ریزی کرده است، ادامه داد: در جامعه دیدگاههای سه گانه خوشبینانه، بدبینانه و واقع بین نسبت به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود دارد که باعث ایجاد مخاطبان خاکستری، سیاه و سفید نسبت به شبکه های اجتماعی در فضای مجازی می شود.

 

وی نگاه واقع بینانه مبتنی بر برنامه ریزی فعال در فضای مجازی را واکسینه شدن اجتماع در برابر تهدیدها عنوان کرد. این فعال سواد رسانه ای در کشور ادامه داد: رسانه یکی از مهمترین ابزار برای همراه کردن مخاطب در موضوع جریان سازی است و کتاب نیز به عنوان یک رسانه ظرفیت بالایی برای ایجاد جریان مطالعه و کتابخوانی در کشور دارد.

 

آل داوود در تعریف جریان گفت: جریان یک جمعیت مدیریت شده تاثیرگذار بر جامعه است که در موضوعات مختلف ایجاد شده و مدیریت جامعه را بدست می گیرد و تاثیرات فکری، فرهنگی سیاسی و اجتماعی دارد.

 

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی ایران از شبکه های اجتماعی فیلم محور و تصویر محور مانند اینستا گرام و آپارات به عنوان تاثیرگذار ترین شبکه های اجتماعی بویژه بعد از شیوع ویروس کرونا یاد کرد و ادامه داد: اقناع سازی مهمترین راهکاری است که در مسیر ایجاد یک جریان می تواند به وسیله کتاب تاثیرگذار باشد.

 

وی از کتابخانه های عمومی به عنوان مهمترین نهاد برای اقناع مخاطب در مواجهه با جریانهای اجتماعی تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی یاد کرد. وی تاکید کرد: کتاب به عنوان یک دوست خوب و صادق شناخته می شود و مخاطب جوان ما در جامعه با مطالعه نسبت به آسیبهای اجتماعی حساس می شود.

 

آل داوود سواد رسانه ای در کشور را پایین عنوان کرد وادامه داد:کمپین سازی نیز از دیگر شیوه های رایج درفضای مجازی است که افزایش آگاهی و سواد مردم نسبت به این کمپین ها نیز راهکاری برای مقابله با آسیبهای فضای مجازی است همچنین ایجاد کمپینهای بزرگ کتابخوانی راهکاری برای ارتقای سواد رسانه ای در کشور است.

کد خبر 1005312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha