مسجد جامع الجزایر تا اطلاع ثانوی بسته می ماند

بازرس کل وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر ضمن خبر بازگشایی تدریجی مساجد این کشور گفت: مسجد جامع الجزایر تا اطلاع ثانوی بسته می ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سبق»، خمیسی بزاز، بازرس کل وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر گفت: عملیات بازگشایی تدریجی مساجد با ظرفیت بیش از 500 نمازگزار همچنان در الجزایر ادامه دارد، ولی همچنان منتظر رفع محدودیت بقیه مساجد بسته شده هستیم.

 

وی افزود: مساجدی که به دلیل ویروس کرونا بسته شده اند تحت نظارت مسئولان و مصوبات صادره دولتی و توصیه کمیته علمی بازگشایی می شوند.

 

بنابراین گزارش، وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر روزانه بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد تاکید می کند و تاکنون موردی از ابتلای خانواده های مسجدی ثبت نشده است.

 

با وجود امکانات کم مساجد در فراهم کردن مواد ضدعفونی کننده و ماسک، مردم خود رعایت می کنند و مساجد توانسته اند تدابیر پیشگیرانه را رعایت کنند.

 

بازرس کل وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر در مورد بازگشایی مسجد جامع الجزایر به روی نمازگزاران گفت: این پرونده روی میز مقامات است و تاکنون زمانی را برای بازگشایی این مسجد تعیین نکرده اند و تمام مصوبات به وضعیت کرونا در کشور بستگی دارد.

 

مترجم: فاطمه عالیشاهی

کد خبر 1005317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha