نصب ۳۴ سایه بان متحرک در صحن بین الحرمین

بخش بین الحرمین متعلق به آستان مقدس حضرت عباس(ع) از نصب ۳۴ سایه بان متحرک در صحن بین الحرمین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، «سید نافع موسوی» رئیس بخش بین الحرمین گفت: آستان مقدس حضرت عباس 34 سایه بان متحرک را در بین الحرمین نصب کرد. نصب این سایه بان ها از محیط بیرونی صحن حضرت عباس(ع) آغاز می شود و تا ورودی حرم امام حسین(ع) کشیده می شود.

 

موسوی افزود: نصب این سایه بان ها در بین الحرمین در نتیجه شرایط آب و هوایی کنونی و حفاظت از زایران انجام گرفته است.کارکنان آستان مقدس حضرت عباس این سایه بان ها را که شامل یک قطعه فلزی ثابت و متحرک و پوشش مخصوص است، در دو طرف صحن بین الحرمین براساس برنامه تدوین شده نصب کردند.

 

وی ادامه داد: این برنامه برای اطمینان از جریان تردد زایران انجام می شود. نصب این سایه بان ها به صورت تصادفی نبوده است، بلکه متناسب با فضای صحن بین الحرمین انجام شده است تا نمای کلی صحن مخدوش نشود و زایران از آن استفاده کنند.

 

رئیس بخش بین الحرمین گفت: این سایه بان ها به سهولت از مکانی به مکان دیگر منتقل می شوند. یک گروه از شرکت های متعلق به این آستان کار ساخت این چترها را برعهده داشته است. این سایه بان ها  یک پوشش پارچه از تفلون مقاوم  دربرابر آتش و عوامل آب و هوایی و اشعه ماورای بنفش دارند. اندازه هر سایه بان شش متر در شش متر و ارتفاع  سه ونیم متر است.

 

آستان مقدس حضرت عباس(ع) پیش از این نزدیک به 200 سایه بان متحرک متناسب با استانداردهای جهانی به منظور حفاظت از زایران حرم حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) از گرمای تابستان و سرمای زمستان در مکان های مختلف این دو آستان فراهم کرده بودند.

کد خبر 1005372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha