رشد ۸ درصدی جابجایی کالا در گلستان/ بیش از ۱۰ هزار راننده بیمه تکمیلی هستند

میقانی گفت: با توجه ایام کرونا، جابجایی کالا از مبادی خروجی استان گلستان رشد ۸ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی میقانی» امروز (شنبه 29 آذر) در نشست خبری که به مناسبت «هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری» برگزار شد، گفت: بخش حمل و نقل بسیار مهم، حساس و زیربنایی است و نقش اساسی در جامعه دارد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: در ایام کرونا که خواسته یا ناخواسته بسیاری از مشاغل نباید فعالیت کنند، جابجایی کالا از مبادی خروجی استان رشد 8 درصدی داشته است.

 

وی اظهارداشت: در این شرایط، 446 هزار و 362 بار کامیون از استان بارگیری شده است.

 

میقانی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون، ورود کالا از مبادی استان های دیگر به استان گلستان نیز 6 درصد افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به شکل گیری قرارگاه ۱۷ ربیع، افزود: مسئولیت حمل و نقل این قرارگاه با راهداری است و دغدغه های بخش حمل و نقل و رانندگان در این قرارگاه بررسی می شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، سوخت، روغن، لاستیک و لوازم یدکی را از دغدغه های مطرح شده رانندگان در این قرارگاه برشمرد و گفت: از سال 97 تا کنون 71 هزار و 420 حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شده است ولی این تعداد کفایت نیاز رانندگان را نمی کند.

 

وی تاکید کرد: نیاز است در این بخش همکاران ما در حوزه تولید و صنعت و معدن توجه ای داشته باشند.

 

میقانی افزود: در این جلسه مقرر شد سیستم توزیع لاستیک شارژ شود و توزیع سوخت هم بر اساس پیمایش باشد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات قرارگاه 17 ربیع حمایت رانندگان در زمینه سوخت بود، گفت: در 17 نقطه استان توزیع گازوئیل 600 تومنی صورت می گیرد و رانندگان می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به بیمه تکمیلی رانندگان نیز افزود: 10 هزار و 800 راننده ناوگان عمومی بیمه تکمیلی هستند.

 

وی یادآور شد: یک هزار و 628 ناوگان فعال عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد 690 دستگاه مینی بوس، 202 دستگاه اتوبوس و 734 دستگاه سواری هستند.

 

کد خبر 1005390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha