تهیه نقشه پراکندگی بیماران کرونایی در گلستان/ افزایش ۱۳ درصدی مسافران به گلستان

احمدی گفت: نقشه پراکندگی بیماران کووید ۱۹ در سطح استان گلستان به منظور تحلیل و مدیریت صحیح محدودیت ها تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد احمدی» ظهر امروز (شنبه 29 آذر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: بیشترین ورودی و خروجی استان از طریق استان های تهران و مازندران اتفاق افتاده است و بررسی این ورودی و خروجی ها براساس اطلاعات شبکه مخابراتی انجام شده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان ادامه داد: اگر بیش از هشت ساعت ارتباطات تلفن یکی از هم استانی های ما در استان های همجوار ثبت شود آن فرد به عنوان مسافر خروجی استان در نظر گرفته می شود و براساس آن داده های اطلاعاتی را بدست آوردیم که روزانه از سامانه استخراج و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار می گیرد.

 

احمدی بیان کرد: در سطح استان گلستان یک میلیون و 800 نفر جمعیت داریم و دو میلیون سیم کارت فعال نیز در سطح استان وجود دارد و تحلیل های ما با بررسی فعالیت های این سیم کارت های تلفن همراه است.

 

وی ابراز داشت: ورودی های استان در آذر 13 درصد افزایش یافته است و تحلیل ما این است که این افزایش به خاطر شب یلدا و دیدار با خانواده ها اتفاق افتاده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت:‌ یکی دیگر از اقدامات ما نقشه پراکندگی بیماران کووید 19 در سطح استان است و با ارسال کدملی بیماران مبتلا به کووید19 از سوی وزار بهداشت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این رهگیری اتفاق افتاده است و شرایط جابه جایی و پراکندگی این بیماران انجام می شود.

 

 

 

کد خبر 1005416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha