ابلاغ ۱۷۵ میلیارد ریال برای راهداری گلستان/ ۱۱۶ نقطه مستعد تصادف در استان شناسایی شد

بیکی، اعتبارات ابلاغی حوزه راهداری استان را یکصد و ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا بیکی» امروز (شنبه 29 آذر) در نشست خبری که به مناسبت «هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری» برگزار شد، گفت: راهداری زمستانه مهمترین فعالیت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است که با آماده کردن ماشین آلات و خرید شن و نمک به استقبال آن می رویم.

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: حدود 10 هزار تن شن و نمک برای ایام زمستانه در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: از 5 هزار کیلومتر راه های استان، یک هزار و 700 کیلومتر آن برفی و 681 کیلومتر آن شریانی است.

 

بیکی با بیان اینکه یکصد و 60 دستگاه سبک و سنگین از وسایل ماشین آلات راهداری است، اظهارداشت: بیشترین مشکل راهداری، ماشین آلات است، عمر متوسط ملشین آلات راهداری 28 سال است.

 

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم ماشین آلات راهداری را بازسازی کنیم، گفت: سال گذشته 5 دستگاه به روز شد و امسال دو دستگاه لودر جدید اضافه می شود.

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: 23 راهدارخانه با 300 راهدار در استان نیز فعالیت راهداری زمستانه را انجام می دهند.

 

وی با بیان اینکه از طریق 28 دستگاه دوربین، پایش تصویری راه های استان نظارت می شود، گفت: مردم و مسافران با نصب اپلیکشین 141 می توانند تصاویر محورهای استان داشته باشند.

 

بیکی، اعتبارات ابلاغی حوزه راهداری استان را یکصد و 75 میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این مبلغ 313 میلیون تومان مربوط به راهدارخانه ها، 70 میلیارد تومان برای آسفالت جاده ها، 7.5 میلیارد تومان برای ماشین آلات و 15 میلیارد تومان برای ایمنی راه ها است.

 

وی با بیان اینکه پیش از این در سال های قبل 48 نقطه پر تصادف در استان داشتیم، یادآور شد: از این تعداد، همه نقاط آشکارسازی شده و 12 نقطه هم رفع خطر شد.

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: امسال نیز یکصد و 16 نقطه مستعد تصادف در استان شناسایی و به ستاد کشوری ارسال شده است.

 

کد خبر 1005417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha