چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت زرد هستند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: تعداد شهرستان‌های با وضعیت زرد در خراسان جنوبی به چهار شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « غلامرضا شریف زاده» امروز (۲۹ آذر) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های خراسان جنوبی که امروز منتشر شد، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در همین راستا شهرستان بشرویه، خوسف، درمیان و سربیشه در وضعیت رنگ زرد و شهرستان‌های بیرجند، فردوس، نهبندان، قاینات، طبس، زیرکوه و سرایان، در وضعیت رنگ نارنجی به سر می برند.

 

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر هیچ شهرستان قرمز (خیلی پرخطر) در این استان وجود ندارد البته این به معنای عادی شرایط نیز نیست.

 

شریف زاده با بیان اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذر، فعالیت اصناف تا ساعت ۱۸ و تردد خودروها در سطح شهر تا ساعت ۲۰ امکانپذیر خواهد بود، عنوان کرد: در شهرستان‌های نارنجی خودروهای با پلاک بومی اجازه خروج و خودروهای با پلاک غیربومی اجازه ورود ندارند.

 

گفتنی است، براساس وضعیت قبلی مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی به سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، قاینات، نهبندان، سرایان، بشرویه، سربیشه و زیرکوه، نارنجی رنگ و شهرستان‌های درمیان و خوسف به رنگ زرد بودند که در رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های بشرویه و سربیشه از وضعیت نارنجی خارج شدند.

کد خبر 1005445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha