اقدامات خوبی در جلوخان آرامگاه فردوسی و منطقه توس انجام شده است

ریاضی گفت:اقدامات خوبی در جلوخان آرامگاه فردوسی و منطقه توس، با حمایت های میراث فرهنگی و همکاری شهرداری مشهد انجام شده که امروز شاهد ثمرات آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدمسعود ریاضی» امروز(۲۹ آذر) در مراسم افتتاح مسیر آرامگاه فردوسی به کهندژ گفت: اقدامات خوبی در جلوخان آرامگاه فردوسی و منطقه توس، با حمایت های میراث فرهنگی و همکاری شهرداری مشهد انجام شده که امروز شاهد ثمرات آن هستیم.

 

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد اظهارکرد: پارک جلوخان به مساحت ۷ هکتار، یکی از همین پروژه‌هایی است که با موافقت فیمابین مدیریت شهری مشهد و اداره کل میراث فرهنگی محقق شده و پس از آن هم مسیر اتصال جلوخان به کهندژ که امروز به افتتاح رسید.

 

وی با اشاره به طراحی ۸ مجسمه برگرفته شده از موضوعات شاهنامه که تاکنون ۳ مجسمه آن نصب شده‌ است، گفت: در کنار این اقدامات ارزنده، امیدواریم با حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین استانداری محترم، طرح تفصیلی و طرح راهبردی توس هرچه سریعتر به تصویب برسد و گام دیگری در جهت کمک به ساکنان این محدوده برداشته شود.

 

ریاضی با بیان اینکه طرح تفصیلی نیاز مبرمی است که امیدواریم حمایت شود، تصریح کرد: یکی دیگر از درخواست‌های ما، ثبت جهانی توس است ما چنین ظرفیت و ثروتی در ایران و خراسان داریم ولی متاسفانه هنوز ثبت جهانی نشده که امیدواریم زودتر میسر شود.

کد خبر 1005450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha