پرونده توس برای ثبت جهانی در حال آماده‌ سازی است

مونسان با تاکید بر اینکه توس و آرامگاه فردوسی باید به یکی از قطب‌های گردشگری ایران تبدیل شود که بدون شک با این اقدامات، حتما محقق خواهد شد، تصریح کرد: پرونده توس برای ثبت جهانی درحال آماده‌ سازی است که امیدواریم طی سال‌های آتی این ثبت اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی ‌اصغر مونسان» امروز(۲۹ آذر) در حاشیه مراسم افتتاح مسیر دسترسی جلوخان آرامگاه فردوسی به کهندژ با بیان اینکه حدود ۳ سال قبل بازدیدی از آرامگاه فردوسی داشتیم که از وضعیت مناسب و درخور این حکیم فرزانه برخوردار نبود، اظهارکرد: برهمین اساس تصمیم گرفته شد با همکاری شهرداری مشهد و میراث فرهنگی اقدام شایسته‌ای برای جلوخان آرامگاه فردوسی انجام شود.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه گفت: بسیار خرسندیم عملیات بهسازی و بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی در ۳ فاز انجام، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

 

مونسان با بیان اینکه اعتبارات خوبی تاکنون برای این محدوده تخصیص پیدا کرده که این عدد تا ۹۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: پیرو دست‌نوشته مقام معظم رهبری برای توجه به حکیم ابوالقاسم فردوسی، اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه توس و آرامگاه فردوسی باید به یکی از قطب‌های گردشگری ایران و مشهدمقدس تبدیل شود که بدون شک با این اقدامات، حتما محقق خواهد شد، تصریح کرد: پرونده توس برای ثبت جهانی درحال آماده‌ سازی است که امیدواریم طی سال‌های آتی این ثبت اتفاق بیفتد.

کد خبر 1005451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha