ارتقاء کیفیت آموزشی یکی از راهبردهای اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است

خدابنده گفت:ارتقاء کیفیت آموزشی یکی از راهبردهای اساسی دستگاه تعلیم و تربیت استان است و در این راستا دوره های آموزشی تولید محتوا الکترونیکی با کیفیت را از تابستان برای همکاران برنامه ریزی و برگزار نموده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» عصر(۲۹ آذر) در همایش غیرحضوری مدیران دبیرستان های دوره دوم متوسطه با بیان اینکه اتفاقات خوبی در راستای ارتقا کیفیت آموزش های مجازی و تولید محتوای آموزشی استاندارد در ایام شیوع ویروس کرونا در سطح استان افتاده است گفت: خراسان رضوی از جمله استان های پیشتاز در تولید محتوای الکترونیکی استاندارد به شمار می رود که برخی از طریق سی دی های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و برخی از طریق سیمای خراسان رضوی برای دانش آموزان پخش خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امیدواریم بتوانیم با ارتقاء کیفیت آموزش های مجازی، تولید محتوای الکترونیکی استاندارد جهت پخش تلویزیونی، ارسال محتوای الکترونیکی در قالب سی دی های آموزشی و همچنین درسنامه های آموزشی گامی در جهت پوشش حداکثری آموزش در ایام شیوع ویروس کرونا برداریم.

 

وی با بیان اینکه ارتباط دو سویه معلم و دانش‌آموز الگوپذیری، هویت‌بخشی، شکل‌گیری شخصیت و تربیت دانش‌آموزان را معنا می بخشد و این موضوع در امر ارائه آموزش های مجازی کمرنگ شده است، گفت: جدی نگرفتن آموزش های مجازی توسط دانش آموزان، عدم امکان دسترسی به آموزش های مجازی، عدم تهیه محتوای الکترونیکی استاندارد توسط برخی معلمان،عدم وجود انگیزه کافی در دانش آموزان برای شرکت در کلاس های مجازی و گاه عدم وجود زیرساخت های آموزش مجازی سبب افت کیفیت این نوع از آموزش است.

 

خدابنده با بیان اینکه توسعه مشارکت ها، یکی از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت بوده است و آموزش مجازی آن را برای ما به ارمغان آورده است تصریح کرد: رشد مشارکت اولیا در نظارت و کنترل برای فعالیت‌های معلمین و هم چنین در امر تدریس، تفهیم و حل مسائل دانش‌آموزان از جمله این امور است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بایستی با مدیریت صحیح محتوای آموزشی در مدارس به سمت مهارت آموزشی پیش برویم گفت: آموزش مجازی یک فرصت برای دستگاه تعلیم و تربیت است و تغییر در شیوه های سنتی تدریس و حرکت به سمت روش‌های آموزشی نوین انتظاری است که جامعه مدت‌هاست از آموزش و پرورش داشته است، در حال حاضر استودیو های حرفه ای خوبی را به منظور تولید محتوای الکترونیکی استاندارد در سطح استان داریم.

 

وی اظهارکرد: در آغاز فرآیند آموزش های مجازی ٢ هزار و ٧٠ مدرسه در سطح استان به اینترنت دسترسی نداشتند که با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، تمامی مدارس به اینترنت دسترسی پیدا نموده اند و در تمامی مدارس استان حداقل یک سیستم رایانه متصل به اینترنت وجود دارد.

 

خدابنده گفت: ارتقاء کیفیت آموزشی یکی از راهبردهای اساسی دستگاه تعلیم و تربیت استان است و در این راستا دوره های آموزشی تولید محتوا الکترونیکی با کیفیت را از تابستان برای همکاران برنامه ریزی و برگزار نموده ایم.

کد خبر 1005530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha