صبر و بردباری با الگوگیری از حضرت زینب(س)

صبر و بردباری با الگوگیری از حضرت زینب(س) شاهد کلید آرامش و موفقیت برای زندگی فردی و اجتماعی است که از مشکلات و سختی با این ابزار گذشته و به سرحد کمال و ظفر برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سالروز ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها) فرصت برای معرفی ابعاد مختلف شخصیت این بانوی بزرگ اسلام شده و گرچه صبر و گذشت آن حضرت برای همگان معرفی شده است اما باید برای این مقوله مهم اقدامات فرهنگی و تبیینی صورت بگیرد.

 

تحمل سختی های زندگی امروز ما تا حد مشقت های دوران زندگی پرستار کربلا نیست ولی ناتوانی در مدیریت سختی ها و نبود صبر و بردباری آسیب های زیادی را به همراه داشته است که اگر از بانوی اسوه صبر الگوبرداری کنیم آنگاه از سختی ها گذشته و به کمال خواهیم گذشت.

 

صبوری در برابر ناملایمتی ها، مشکلات، زمینه های گناه و چالش های زندگی فردی و اجتماعی استقامت را زیاد کرده و آرامش و صبوری را به همراه خواهد داشت و باید برای این مسیر تلاش و همت کنیم تا به کامروایی برسیم.

 

*صبر و بردباری راهبرد پیروزی در هشت سال دفاع مقدس

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: صبر و بردباری راهبرد پیروزی در هشت سال دفاع مقدس بود و باید از این ابزار برای برون رفت مشکلات امروز استفاده کنیم.

 

سردار سرتیپ «مجتبی شیروانیان»با بیان اینکه مردم کشورمان در آن زمان با سختی‌ها، مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و شرایط بحرانی صبورانه برای پیشرفت پیش رفتتند، تصریح کرد: مردم با صبر، استقامت،  حمایت نیروی انسانی و مالی نقش خود را ایفا کردند.

 

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس الگویی برای استقامت در برابر مشکلات و سختی‌ها بود که از مکتب کربلا و شخصیت بزرگ آن دوران یعنی حضرت زینب جهت گیری و هدایت شده بود که با گذشت از خون، جان و مال خود برای حفظ میهن و دین هر کسی نقش خود را ایفا می کرد.

 

شیروانیان گذشت و صبر خانواده شهدا را مدلی برای سربلندی امروز جامعه معرفی کرد و گفت: با چنین ابزارهای روحی و روانی قادر به شکست دشمن و کسب معرفت و پیروزی خواهیم بود.

 

*انس با معنویت ضرورتی برای تمرین صبر

 

امام جمعه نجف آباد، با اشاره به اینکه مهارت صبوری نیازمند تمرین است، گفت: برای دست یابی به این مولفه مهم زندگی به تمرین و انس با معنویت لازم است.

 

حجت الاسلام «مصطفی حسنانی» در بیان ضروت صبر و گذشت در بین مردم برای زندگی فردی و اجتماعی افزود: صبر در شرایط مختلف زندگی موجب خیر و برکت و دست یابی به نقطه های کمال در انسان خواهد شد.

 

وی ادامه داد: آرامش در زندگی به کسب مهارت در زمینه های مختلف مثل صبر و گذشت نیاز دارد تا به وسیله این ابزارمهم زندگی به موفقیت های زیادی دست پیدا کنیم و از پشیمانی های زیادی رهایی یابیم.

 

*مسئولان و شخصیت های ویژه کشور باید صبور باشند

 

استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: مسئولان و شخصیت های ویژه کشور باید در برابر نیازهای مردم و شرایط بحرانی صبور باشند و با این ویژگی به دنبال رفع چالش ها بروند.

 

حجت الاسلام «محسن جلالی» با تفسیر و بررسی آیات قرآن گفت: بزرگان دینی پس از اینکه مورد ارزیابی و امتحان صبر قرار گرفته و موفق شدند آنگاه به پیشوا معرفی به مردم زمان خود معرفی شدند.

 

وی ادامه داد: افراد مسئول در رده های مختلف برای به ابزار صبر نیاز دارند و همواره مورد آزمایش در این مقوله خواهند بود و باید صبر و حوصله افراد در انتصابات مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اهمیت این ویژگی برای سعادت انسان خاطرنشان کرد: افراد دارای این ویژگی قادر به پیشرفت و کسب درجات عظیم انسانی نزد پروردگار خواهند بود.

 

وی اضافه کرد: پروردگار عالم صبر و گذشت را از ابزارهای مهم جامعه و مورد تاکید ائمه معصومین بوده و در سبک زندگی اسلامی این موضوع برای آرامش و رهایی از دغدغه های فکری برای رسیدن به راهکار خروج از مشکلات مدنظر بوده است.

 

کد خبر 1005548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha