ضرورت تلاش در جهت گسترش و عمق‌بخشی به فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی در جامعه

شریعتی بر ضرورت تلاش در جهت گسترش و عمق‌بخشی به فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی هم در داخل و هم خارج کشور تاکید کرد و گفت: هر چه بتوانیم فرهنگ قرآنی را بیشتر در جامعه گسترش دهیم، جامعه با اخلاق و فضائل قرآنی و دینی بیشتر مانوس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (شنبه 29 آذر) در مراسم افتتاح 12 پروژه عمرانی و فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی، اقدامات جهادی خوبی را آغاز کرده و اهتمام ویژه‌ای به این حوزه‌ها دارند.

 

استاندار خوزستان افزود: این سازمان همچنین در راستای گسترش فرهنگ و تعالیم اسلامی و علوم قرآنی با ایجاد شعب مختلف در استان، کارهای برجسته‌ و قابل تقدیری انجام داده و به واسطه این اقدامات که توام با ابتکار، نوگرایی و خلاقیت‌های مبتکرانه است، روح تازه‌ای به این گونه فعالیت‌ها دمیده است.

 

وی اضافه کرد: در شرایطی که گسترش تکنولوژی و فناوری در دنیا عمده مسائل فرهنگی را تحت‌الشعاع قرار داده، اگر عقب بمانیم و نتوانیم خود را به علم و امکانات روز مجهز کنیم، شرایط تکنولوژی که ایجاد شده می‌تواند ما را در خود ببلعد و مسائل دینی و فرهنگی اصیل ایرانی و فرهنگ تشیع علوی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

شریعتی تصریح کرد: با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی که مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی کشور را به دست جوانان انقلابی و جهادی سپردند ما شاهد نقش‌آفرینی خوب این سازمان در کشور هستیم و خوزستان در این زمینه نیز به خوبی عمل کرده است.

 

وی عنوان کرد: خوشبختانه روح تازه‌ای به کالبد سازمان تبلیغات اسلامی دمیده شده و ما شاهد نوآوری‌ها و خلاقیت‌های قابل‌توجهی در این دستگاه هستیم که باعث شده بسیاری از امور فرهنگی و تبلیغی در کشور به‌روز شوند و هم راستا با نیاز جامعه توسعه یابند.

 

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد بتوانیم در این مسیر همچنان پیشرو باشیم و تاکید کرد: باید در راستای رسالتی که بر عهده داریم برای گسترش و عمق‌بخشی به فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی هم در داخل و هم خارج کشور تلاش کنیم و بتوانیم بر آنچه بر عهده ما گذاشته شده به خوبی فائق بیائیم.

 

وی بیان کرد: هر چه بتوانیم فرهنگ قرآنی را بیشتر در جامعه گسترش دهیم، جامعه با اخلاق و فضائل قرآنی و دینی بیشتر مانوس می‌شود در غیر این صورت جامعه آن طور که باید و شاید معماری نمی‌شود؛ این موضوعات امروز نیاز جامعه ما به خصوص جوانان است که امیدواریم بتوانیم در این کار سخت و پرسنگلاخ موفق شویم.

 

کد خبر 1005557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha