ساماندهی هنرمندان مساجد ضروری است/پایان رقابت جشنواره قلم تیران

اقبال صالحی گفت: ساماندهی هنرمندان کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ایجاد تشکل های هنری محلی برای کیفیت بخشی به کار و تربیت هنرمندان ضروری است.

«اقبال صالحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در سطح ملی، استانی و محلی گفت: چنین رقابت هایی به شناسایی استعدادهای این حوزه کمک کرده و موجب تقویت پتانسیل های محلی خواهد شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون، با بیان اینکه چهارمین دوره جشنواره خوشنویسی قلم به پیشنهاد کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) تیران برگزار شد، افزود: در این جشنواره آثار هنرمندان این رشته با محوریت پیامبر اسلام جمع آوری و پس از داوری برترین های این دوره از مسابقات معرفی شدند.

 

وی ادامه داد: ساماندهی هنرمندان کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ایجاد تشکل های هنری محلی با حضور هنرآموزان و اساتید برای کیفیت بخشی به کار و تربیت هنرمندان ضروری است که این جشنواره قلم به این موضوع کمک کرد.

 

صالحی اضافه کرد: نشست مشترکی با حضور شرکت کنندگان این جشنواره و اساتید خوشنویسی برگزار و مقدمات تعامل با انجمن خوشنویسی شهرستان فراهم خواهد شد تا این موضوع به تقویت کار آن ها و شرکت در مسابقات استانی و ملی کمک کند.

 

*معرفی برگزیدگان جشنواره خوشنویسی

 

وی با بیان اینکه حسن رحیمی، احسان دادخواه، مهربدمظاهری، امیرحسین شیرازی و نگین دادخواه جز برگزیدگان این جشنواره هستند، خاطرنشان کرد: برای تمامی شرکت کنندگان لوح سپاس و گواهی حضور در جشنواره صادر می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون ادامه داد: نمایشگاهی نیز از آثار برتر شرکت کنندگان در محل گالری شهرستان برپا خواهد شد و علاقه مندان قادر به بازدید از این برنامه خواهند بود.

 

وی برگزاری جشنواره گویندگی و اجرای صحنه ای، رسانه های دیجیتال، کتابخوانی، هنرهای تجسمی، خلاصه نویسی کتاب و رقابت بین مراکز فرهنگی و هنری را از برنامه های امسال در حوزه فرهنگ و هنر برشمرد.

 

*توجه به اصول ایمنی و بهداشتی دوران کرونا در مراکز فرهنگی و هنری

 

صالحی با بیان اینکه بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری متاثر از شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده است، گفت: فعالیت های این حوزه متناسب با دستورالعمل های ستاد کرونا است و اصول ایمنی و بهداشتی دوران کرونا در مراکز فرهنگی و هنری مورد توجه است.

وی اضافه کرد: نظارت و بازرسی برای حسن اجرای این دستورالعمل ها به صورت دوره ای انجام می شود و البته برخی از فعالیت های فرهنگی و هنری متناسب با شرایط در فضای مجازی اجرا می شود.

کد خبر 1005638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha