۳۱۰ دانش آموز و دانشجو تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: اینک ۳۱۰ دانش آموز و دانشجو تحت پوشش این نهاد خدمات رسان در این شهرستان هستند.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: اینک ۳۱۰ دانش آموز و دانشجو تحت پوشش این نهاد خدمات رسان در این شهرستان هستند که از این تعداد تقریبا ۱۷۵ نفر دختر و ۱۳۵ نفر پسر در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل هستند.

 

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان در خصوص کمک های این نهاد به دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت بهزیستی بیان کرد: کمک هزینه تحصیل به دانش آموزان، هزینه رایگان تحصیل دانشجویان در دانشگاه آزاد و مبلغ کمکی به دانشجویان دانشگاه دولتی و پیام نور از جمله اقدامات برای این قشر است.

 

 

آرام با اشاره به اینکه دانشجوی معلول شیروانی برتر کشوری شد، خاطرنشان کرد: داوود کاظمی مقدم دانشجوی شیروانی دانشگاه صنعتی شریف جزو ۶ پذیرش شده برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری ۱۴۰۰-۱۳۹۹ قرار گرفت.

 

 

وی عنوان کرد: وی متولد سال ۸۱ دارای معلولیت جسمی حرکتی است که در رشته ریاضی فیزیک جزو ۶ پذیرش شده برتر دارای معلولیت قرار گرفت.

 

 

 مدیر اداره بهزیستی شیروان تصریح کرد: طی مراسمی در سازمان بهزیستی کشور با حضور رئیس سازمان بهزیستی و رئیس سازمان سنجش از دانش آموز دارای معلولیت جسمی حرکتی جناب آقای داود کاظمی مقدم فرزند نخبه شیروان حائز رتبه برتر کنکور سراسری سال ۹۹ با اهداء لوح و جوائز تقدیر به عمل آمد.

 

 

 آرام اظهار داشت: مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی شیروان سه هزار و ۷۰۲ نفر است که از این تعداد ۴۷۱ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، هزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

 

 

 

کد خبر 1005679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha