پرستاران از امروز ۵۰ درصد فوق العاده ویژه دریافت می کنند

نمکی گفت: مبادا مطالبات اقتصادی جامعه پرستاری باعث شود علو درجات این عزیزان نادیده گرفته شود و از امروز ۵۰ درصد فوق العاده ویژه به پرستاران پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «سعید نمکی» در سیزدهمین آیین پویش ره سلامت که به مناسبت روز پرستار برگزار شد، گفت: همیشه برای من جای سوال داشت که چرا روز ولادت حضرت زینب (س) را روز پرستار نامیده اند و این دو چه ارتباطی با یکدیگر دارند و در ایام وقتی جانفشانی های پرستاران عزیز را دیدم در کنار آن صحنه های غم انگیزی که در کربلا شاهد آن بودیم، برای من دلیل اینکه این مناسبت را روز پرستار نامیده اند برایم روشن شد.

 

وزیر بهداشت و درمان افزود: من سر تعظیم فرود می آورم در مقابل همه جامعه بهداشت و درمان کشور که در مبارزه با بیماری کرونا حادثه ای بی بدیل آفریدند؛ حماسه ای که هیچ قلم و زبانی یارای به نگارش درآوردن و گفتن آن را ندارد.

 

وی افزود: این حماسه در حالی شکل گرفت که نیروهای بهداشت و درمان این کشور در زمان تحریم ها به وجود آمد و من خودم به عنوان یک سرباز نظام سلامت مدیون جامعه شریف پرستاران و پزشکاران و حتی بهورزان می دانم.

 

نمکی با بیان اینکه ما امروز دیگر روز پرستار و روز پزشک را جدا نمی بینیم بلکه جامعه پزشکی را در کنار هم می بینیم، افزود: وفاق و همدلی جامعه پزشکی بود که در کنار هم به مردم خدمت کردند و این حماسه و بزرگی را آفریدند.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه مبادا خدای ناکرده مطالبات اقتصادی و دنیوی این عزیزان باعث شود علو درجات این عزیزان را نادیده بگیریم، افزود: ما تلاش کردیم تا در این زمان و حتی در قحطی منابع که در تنگنای بودجه هستیم، بیشترین اضافه سنوات را برای پرسنل بهداشت و درمان در نظر بگیریم.

 

وی افزود: برای جامعه شریف پرستاری از امروز 50 درصد ویژه فوق العاده آغاز می شود و برای پرستاران عزیز که در بخش کرونا فعال هستند علاوه بر کارانه پرستاری اضافه ویژه ای در نظر گرفته شده است.

 

نمکی گفت: 20 هزار استخدام جدید در جامعه پرستاری خواهیم داشت و اولویت با پرستارانی است که با عنوان نیرو در بخش های کرونا فعالیت کردند.

 

وی افزود: ما در توسعه زیرساخت ها درنگ نخواهیم کرد و آنچه که امروز ما را دور هم جمع کرده است عشقی است که در آن بانوی بزرگوار شعله ور بود و ذره ای از آن به جامعه پزشکی و پرستاری کشور رسیده است.

کد خبر 1005764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha