ایستادگی سپیدپوشان تا پای جان

در بیمارستان‌ها سپیدپوشانی مشغول هستند که تا پای جانشان ایستادگی می‌کنند و «عشق به هموطن» برایشان بالاتر از «عشق به خانواده» است.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: در تقویم ما ایرانیان پنجم جمادی‌الثانی مصادف با ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار نامگذاری شده است، از زمان شیوع ویروس کرونا، نقش پررنگ کادر درمان به ویژه پرستاران را به عنوان مدافعان سلامت حس کردیم.

 

پرستارانی که با جان و دل برای نجات بیماران تلاش می‌کنند و گرچه می‌دانند احتمال اینکه خود و خانواده آنها درگیر بیماری کووید 19 شوند باز هم بر بالین بیمار خود حاضر شده و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند تا بیمار سلامتی خود را به دست آورد و به آغوش خانواده باز گردد.

 

پرستاری با دلسوزی، ایثار و احترام به حرمت و ارزش‌های انسانی آمیخته شده است، اینکه پرستاران با فداکاری، دلسوزی، عطوفت و مهربانی در مراحل دشوار و مختلف بیماری در کنار بیماران هستند، بسیار ارزشمند و با اجر و فضیلت است.

 

در بیمارستان‌ها سپیدپوشانی مشغول هستند که تا پای جانشان ایستادگی می‌کنند و «عشق به هموطن» برایشان بالاتر از «عشق به خانواده» است تا حدی که شاید هر کدام بارها به کووید 19 مبتلا شده‌اند اما باز با شوق و اشتیاق و برای پرستاری از هموطن خود به کارشان بازگشته‌اند.

 

حال به مناسبت روز پرستار خبرنگاران صومعه‌سرا در قالب بسیج رسانه شهرستان از پرستاران بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا بازدید کردند و با گل و شیرینی این روز را به آنها تبریک گفتند.

 

 

* پرستاران برای سیستم بیمارستان از ارزش بالایی برخوردارند

«احمد لسانی» با تبریک روز پرستار اظهار کرد: اگر خود کنترلی رعایت و بیماران به موقع ویزیت و ترخیص شوند رسیدن به وضعیت سفید کرونایی امکان‌پذیر است.

 

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا افزود: پزشکان و پرستاران مهارتشان اینقدر بالا است که بیماران را در بیمارستان زیاد نگه ندارند مگر اینکه اکسیژن خون بیمار خیلی کم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در چند روز اخیر افزایش بیمار کرونایی در شهرستان اتفاق نیفتاده است گفت: در شهرهای شلوغ و مرزی میزان افزایش کرونا به دلیل ازدیاد تردد بیشتر است.

 

لسانی با اشاره به اینکه اگر بی‌تفاوتی در مردم افزایش یابد در مقابل تعداد بیماران کرونایی هم زیاد می‌شود بیان کرد: حساسیت موضوع کرونا بسیار بالاست و اگر بی‌تفاوتی در مردم ایجاد شود مشکل‌ساز می‌گردد.

 

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا با اشاره به اینکه رنگ‌ها معنا ندارد و یک فوتی هم برای ما دردآور است خاطرنشان کرد: متاسفانه بیماری که قابل کنترل است سبب ایجاد فاجعه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه قدردانی از پرستاران برای ما سخت شده زیرا همه چیز را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و خالصانه از بیماران پرستاری می‌کنند خاطرنشان کرد: پرستاران برای سیستم بیمارستان از ارزش بالایی برخوردارند.

 

 

* پرستاري از سخت‌ترين شغل‌ها است كه انجام آن بدون عشق و فداكاري ميسر نيست

«مائده فلاحتکار» با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: برای انجام کار بزرگ افراد بزرگ می‌خواهد که پرستاری هم یکی ازکارهای بزرگ است و ثواب بسیاری نزد خداوند متعال دارد.

 

مسئول بسیج رسانه شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به اینکه كار پرستاري يكي از سخت‌ترين شغل‌ها است كه انجام آن بدون عشق و فداكاري ميسر نيست افزود: پرستاران با گذشت و ایثار تمام انرژی خود را صرف برطرف کردن مشکلات بیماران می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه پرستاران به عنوان افراد دلسوز، متعهد در حلقه مراقبت و درمان جسمی و روحی بیماران نقش کلیدی دارند و باید در جامعه مورد تکریم قرار گیرند گفت: جامعه پرستاری در کنار سایر کادر بهداشت و درمان زحمات بسیاری می کشند و نقش بسیار موثری در حوزه سلامت دارند که قدردان زحمات آنان هستیم.

 

فلاحتکار با اشاره به اینکه افتخار بزرگی نصیب حرفه پرستاری شده که روز میلاد حضرت زینب (س) روز پرستار نامیده شده است تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتناب از دورهمی‌های خانوادگی، یاری‌گر کادر زحمتکش درمان باشند.

 

گفتنی است، «فاطمه حسین‌آبادی» به عنوان پرستار نمونه کشوری از بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا انتخاب شد که در این نشست صمیمی از زحمات وی تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1005817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha