جهت گیری مذهبی، اوج زیبایی دین و مدرنیته را به نمایش گذاشت

خرامین احیای رفتارهای جهادی با جهت گیری مذهبی را از پیامدهای کرونا دانست و گفت: این جهت گیری مذهبی باعث سربلندی مذهب در مقابله با مدرنیته بود و اوج زیبایی دین و مدنیته را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «شیرعلی خرامین» ظهر امروز (30 آذر ماه) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و روز پرستار، اظهار کرد: عظمت پرستاران و کار آنها در ایام کرونایی برای همه بیش از پیش روشن تر شد.

 

دانشیار روان شناسی بالینی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هیچ بیماری به عظمت و فراگیری «کرونا» نبود، گفت: کمتر کسی تصور می کرد که کرونا سرعت انتشار داشته و کمتر از سه ماه، 95 درصد دنیا را گرفتار خود کند.

 

وی پدیده طغیان اطلاعات و تولید 75 درصد اطلاعات نادرست را به همراه کرونا دانست و ادامه داد: این بیماری عوارض اقتصادی غیرقابل باوری داشت که نمود آن را در سایر بخش های فرهنگی، سیاسی و مذهبی نیز به نمایش گذاشت.

 

خرامین در ادامه به پیامدهای فرهنگی ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: این پیامدهای فرهنگی دو جهت دارند و بر خلاف نخستین اثر کرونا، شاهد بازگشت به معنویت بودیم.

 

این روان شناس بالینی به دومین پیامد فرهنگی بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: همه نگرش جمعی به این بیماری پیدا کردند، به گونه ای که در دورترین نقطه استان و حتی دنیا مردم در فکر این بیماری و اثرات آن بر امور خود بودند.

 

وی احیای رفتارهای جهادی با جهت گیری مذهبی را از دیگر پیامدهای کرونا برشمرد و اظهار کرد: این جهت گیری مذهبی باعث سربلندی مذهب در مقابله با مدرنیته بود و اوج زیبایی دین و مدنیته را به نمایش گذاشت.

 

خرامین چهارمین پیامد فرهنگی کرونا را تولید علم دانست و تاکید کرد: این بیماری منحوس اثرات منفی نیز در جامعه برجای گذاشت.

 

دانشیار روانشناسی بالینی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به این اثرات منفی اشاره و اضافه کرد: نگاه پرخطر بشر یه آینده، تضعیف سیستم آموزشی، تضعیف روابط عاطفی، تعطیلی مناسک مذهبی، سیطره دنیای مجازی با عوارض جبران ناپذیر، تغییر سبک زندگی، افزایش بیماری های عصبی و روانی و ... از جمله آثار منفی کرونا هستند.

کد خبر 1005845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha