بیش از یک میلیارد دلار پسته از ایران صادر شد

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاونی ایران گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از یک میلیارد دلار پسته از ایران به کشورهای خارجی صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، ارسلان قاسمی یکشنبه ( 30 آذر ) در آئین افتتاح موزه پسته در محل شرکت تعاونی پسته رفسنجان بیان کرد: رفسنجان می تواند پایتخت پسته جهان شود.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاونی ایران تصریح کرد: بحث کشاورزی پسته تحقق عینی سیاست های اقتصادمقاومتی است و تولیدات کشاورزی و صادرات آن ها نیز یک شاخصه اقتصاد مقاومتی است.

 

 

وی تصریح کرد: امسال تاکنون بیش از یک میلیارد دلار پسته از ایران به کشورهای خارجی صادر شد و این یعنی یک میلیارد دلار ارزآوری توسط پسته کاران و کشاورزان ایرانی صورت گرفته است.

 

 

 

قاسمی از دست اندرکاران شرکت تعاونی پسته رفسنجان قدردانی کرد و گفت: این شرکت در بازارسازی خارجی بسیار تأثیرگذار بود و امیدواریم اینگونه تعاونی ها را در بحث های مختلف در کشور داشته باشیم و به خودکفایی برسیم و از بیگانگان بی نیاز شویم.

 

 

شرکت تعاونی پسته رفسنجان بزرگترین و موفق ترین تعاونی کشور محسوب می شود  

 

مجید فصیحی هرندی هم در این آئین با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم؛ بیان کرد: جبهه جنگ و نبرد علیه باطل توسط این شخصیت بارز مقاومت اداره می شد و از رفسنجان هم بیش از یک هزار نفر شهید در این راستا تقدیم شده است.

 

 

فرماندار رفسنجان ادامه داد: کمک هایی که به جبهه جنگ می شد بخشی از آن توسط مردم رفسنجان و از ناحیه شرکت تعاونی و محصول پسته رفسنجان صورت می گرفت و ارسال می شد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی پسته رفسنجان با بیش از 70 هزار عضو بزرگترین و موفق ترین تعاونی کشور محسوب می شود؛ با اینکه این شرکت با مشکلاتی همچون تحریم ها مواجه شد امّا هرگز دست از تلاش بر نداشت و برای کشاورزان گام های موثری برداشته است.

 

 

فرماندار رفسنجان گفت: امسال این شرکت تعاونی بحث صادرات پسته را مجدداً کلید زده و رفسنجانی ها 60 هزار تن محصول پسته را برداشت کرده اند، این صادرات مجدد بعد از چند سال باعث خوشایندی است که محصول سال آینده هم در مسیر صادرات خوبی قرار خواهد گرفت.

 

 

وی از دست اندرکاران شرکت تعاونی پسته رفسنجان خواست که به بحث شرکت های دانش بنیان اهمیت دهند و اظهار کرد: مرکز شتاب دهنده که در حوزه کشاورزی است در رفسنجان راه اندازی شده و باید حمایت شود؛ همچنین به دلیل اینکه نیازمند ارتباط خوبی بین سازمان های خصوصی و بخش دولتی هستیم از شرکت تعاونی پسته رفسنجان می خواهیم که از رسانه ها حمایت کنند تا مطالب و حوادث پیرامون مردم را به سمع و آگاهی آن ها برسانند.

 

 

حسین مهرابی  هم با اشاره به رونمایی از کتاب " سکه خندان " آن را از ارزشمندترین برگ های زرین در تاریخ کشاورزی پسته دانست و  بیان کرد: انجمن اقتصاد کشاورزی ایران از نویسنده این کتاب که حاصل نیم قرن تلاش تعاونی تولیدکنندگان پسته در قالب کتابی گردآوری شده است قدردانی می کند که سهمی در تاریخ کشاوری ایران داشته است.

 

 

معاون اقتصادی استانداری کرمان ادامه داد: نویسنده به دور از عارضه های سیاسی و به صورت موشکافانه برای سامان دهی مسئله مهم کشاورزی ( محصول پسته ) آن را تألیف کرده است و این مظهر فاخر کشاورزی ( کتاب سکه خندان ) را در راستای بهره مندی سایر نهادهای خصوصی کشور ایجاد کرده که جای تقدیر دارد.

 

 

کد خبر 1005853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha