کرونا موجب تقویت روحیه نوع دوستی شد

محمدرضایی گفت: کرونا اگر چه مشکلات متعددی در حزوه های اقتصادی، بهداشتی و آموزشی و...به وجود آورده اما از جهتی موجب تقویت روحیه نوع دوستی در ایران اسلامی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسین محمدرضایی» امروز(۳۰آذر) در آئین نهضت مومنانه بانوان بسیجی استان مازندران که به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار و نیز شب یلدا و به همت سازمان بسیج جامعه زنان استان همزمان با سراسر کشور در حسینیه عاشقان کربلا برگزار شد، بیان کرد: پرستاران در میدان سخت مبارزه با ویروس منحوس کرونا مجاهدانه و ایثارگرانه تلاش می‌کنند امیدواریم خدا قبول کند و روح پرستاران شهید را شاد کند.

 

جانشین فرمانده سپاه کربلا افزود: کرونا در دنیا و مملکت ما محدودیت‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است، کسب و کارها تعطیل شده، رفت و آمدها کاهش پیدا کرده یا قطع شده، بسیاری مبتلا شدند و برخی در بیمارستان و منزل هستند و برخی جان خود را از دست دادند. نکته مهم این است که کرونا نتوانست ما را متوقف کند با وجود همه مشکلات و تحریم های دارویی و پزشکی توقف نداریم ما ملت بزرگی هستیم که هیچ تهدید و بحرانی در این ۴۱سال نتوانست ما را متوقف کند.

 

وی خاطرنشان کرد:جنگ یک بحران بزرگ بود قرار بود انقلاب را زمین گیر کند و از بین ببرد ولی نه تنها متوقف نشدیم بلکه ما توانستیم به فرمایش مقام معظم رهبری، انقلاب خودمان را در طول جنگ به دنیا صادر کنیم.

 

محمدرضایی اضافه کرد: ما در جنگ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم که کار بزرگی بود ما از بزرگ‌ترین تهدید بزرگترین فرصت را برای کشور ساختیم و توانمندی‌های زیادی ایجاد کردیم بعد از جنگ هم در حوادث مختلف بزرگی و عظمت مردم کشور را دیدیم کرونا خیلی کوچک‌تر از آن است که بخواهد ما را متوقف کند.

 

وی تاکید کرد: یک بخش کرونا محدودیت است و بخش دیگر صفا، همدلی، مشارکت و  حس انسان دوستی است که در جامعه ما به واسطه این ویروس منحوس در حال خودنمایی است که در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود.

 

محمدرضایی اظهار کرد: این بیماری در کنار خودش صفا و همدلی مردم محوری را برای مردم کشور به ارمغان آورد امروز در این مراسم می‌خواهیم از همه کسانی که مشارکت کرده و این عظمت را خلق کردند قدردانی کنیم تا کسی به‌واسطه این بیماری در رنج نباشد و این از سیره شهدای عزیزمان است.

 

جانشین فرمانده سپاه کربلا با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی حس نوع دوستی و انسان دوستی داشت، این شهید بزرگوار به‌واسطه این خلقیاتش در کشورهای سوریه عراق، افغانستان و فلسطین حضور پیدا کرد در سیل خوزستان در میان مردم بود.

 

محمدرضایی گفت: امروز همه ما از خدا می‌خواهیم که شبیه شهدا رفتار کنیم باید به تقویت حس نوع‌دوستی در جامعه بپردازیم خدا از ما می‌خواهد که نسبت به مردم بی‌تفاوت نباشیم، ما ادعا می‌کنیم که مسلمانیم پس باید به داد مردم برسیم.

 

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: کسی که صدای مسلمان نیازمند را بشنوند و اجابت نکند مسلمان نیست هر کسی باید قدر بضاعت و توانایی خودش به هم نوعانش کمک کند وظیفه ما اینطور است یکی از مولفه‌های انقلابی‌گری همین است ببینیم جامعه به چه چیزی نیاز دارد.

 

محمدرضایی ادامه داد: اوایل انقلاب نیاز بود اسلحه به‌دست بگیریم امروز باید فکر کنیم با این تهدید چگونه برخورد کنیم، باید هنر شاد کردن دل مردم را بدست بیاوریم، کاری کنیم که خنده‌ها عمیق باشند، مرتفع کردن مشکل مردم خنده‌ای عمیق در پی داشته و در پیشگاه خدا ارزش دارد.

 

جانشین فرمانده سپاه کربلا تاکید کرد:ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که باید خودمان در عرصه‌های مختلف به نمایش بگذاریم دشمنانی را داریم که اراده کرده مردم را به زمین بزنند و به خواسته شوم خود برسند این ما هستیم که می‌توانیم به کاهش درد مردم کمک کنیم.

 

وی اذعان کرد: باید حواسمان به اطرافیان باشد نگرانی نداشته باشند مشکلات معیشتی آزارشان ندهد امکانات اولیه را داشته باشند بخشی به‌خاطر تحریم و قسمتی به‌علت بی‌کفایتی‌ها و سوء مدیریت‌ها است که عده‌ای قبول نمی کنند که صورت گرفته است.

 

محمدرضایی گفت: تحریم و سوء تدبیر در کنار هم شرایط را برای مردم سخت کرده مجموعه سپاه  و بسیج برای تسکین درد و آلام مردم در کنار مردم هستند ما دولت موازی نیستیم که کم لطفی است ما نهاد مکمل هستیم می‌خواهیم کمک کنیم، در سیل، طوفان، زلزله و جنگ اثبات شده این ظرفیت آماده و مجهز و مصمم است که به مردم کمک می کند باید مسیر را باز کنند تا این تشکیلات کار کند مانعی نباشد.

 

وی یادآورشد: در مازندران توسط بسیج جامعه زنان در این مرحله به مناسبت روز پرستار و شب یلدا ۱۵ هزار بسته با استفاده از ظرفیت خیرین و مردم با هزینه ۳ میلیارد تومانی به نیازمندان هدیه می‌شود.

 

جانشین فرمانده سپاه کربلا در پایان اذعان کرد: تا وقتی که تهدید  کرونا وجود دارد، مجموعه سپاه و بسیج هم در کنار مردم مصمم است و هیچ‌وقت فضا را را خالی نمی‌کند تا نگرانی‌ها بر طرف شود.

کد خبر 1005897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha