۶۸ بیمار کرونایی در بیمارستان تالش بستری هستند

حیدرنیا با بیان اینکه ۶۸ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید نورانی تالش بستری هستند، گفت: ۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو بیمارستان بستری می باشند.

«بختیار حیدرنیا» امروز(یکشنبه، ۳۰ آذر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، اظهارکرد: براساس رنگ بندی جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرستان تالش از لحاظ بیماری کرونا وضعیت نارنجی دارد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش با بیان اینکه ۶۸ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید نورانی این شهرستان بستری هستند، افزود: تعدادی از بیماران بستری شده در بیمارستان تالش غیربومی هستند.

 

وی تصریح کرد: ۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو بیمارستان بستری هستند.

 

حیدرنیا با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از جمعیت حدود ۲۱۰ هزار نفری تالش غربالگری شده اند، گفت: در غربالگری طرح شهید سلیمانی تالش شهرستان اول استان است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش از شناسایی ۴۸۰ مورد قطعی مبتلا به کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود: اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا به صورت هدفمند رهگیری می شوند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان تالش ۱۳ مرکز بهداشتی و درمانی دارد و در این مراکز آزمایشگاه ایجاد شده است، تصریح کرد: کارکنان این مراکز بهداشتی و درمانی به درب منازل رفته و از مردم تست کرونا می گیرند.

 

حیدرنیا با اشاره به اینکه افراد قطعی مبتلا به کووید ۱۹ قرنطینه خانگی شده و با همکاری سپاه ناحیه تالش بین آنان بسته های معیشتی توزیع می شود، گفت: شماره حساب مشترکی بین سپاه ناحیه تالش و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان افتتاح شده که تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری و بسته های معیشتی با این مبلغ تهیه و در بین افراد و خانواده هایی که اعضای خانواده شان به کرونا به کرونا مبتلا شده اند، توزیع شده است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش به شب یلدا اشاره کرد و از مردم خواست دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و از دورهمی ها در این شب پرهیز کنند.

 

وی با بیان اینکه اگر مردم رعایت نکنند به وضعیت قرمز باز می گردیم و در نتیجه تعطیلی مراکز خرید و فروش و دیگر محدودیت ها را شاهد خواهیم بود، گفت: مردم شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند.

 

حیدرنیا با اشاره به اینکه از آغاز طرح هوشمند محدودیت های کرونایی از ۲۰ هزار و ۷۱۶ واحد صنفی در شهرستان تالش بازدید شده است، خاطرنشان کرد: طی این بازدیدها به ۶۹۸ واحد صنفی اخطار و تذکر داده شد و ۲۹۷ واحد صنفی نیز پلمپ شدند.

کد خبر 1005937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha