از ۶ پرستار نمونه کشوری دانشکده علوم پزشکی آبادان تقدیر شد

همزمان با سراسر کشور به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار از ۶ پرستار نمونه کشوری دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، از 6 پرستار نمونه کشوری دانشکده علوم پزشکی آبادان عصر امروز (یکشنبه ۳۰ آذر) به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار با حضور «حجت الاسلام حسن روحانی» رئیس جمهوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان نظام پرستاری به صورت ویدئو کنفرانس در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان تجلیل و تقدیر شدند.

 

در این آئین از شیدا اسدی، آرزو شریفی آذر، نرگس جلالیان، اکرم مصداقی، مریم چرش و سید طالب شوکاوی از دانشکده علوم پزشکی آبادان به عنوان پرستار نمونه کشوری تقدیر شد.

 

در حاشیه این آئین «شکرالله سلمان‌زاده» در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک روز پرستار و سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: امروز فرصتی پیش آمد تا خدمت همکاران پرستارمان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان واقع در شهرستان شادگان، خرمشهر و آبادان باشیم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه امسال روز پرستار حال و هوای خاصی داشت افزود: پس از ماه ها تلاش شبانه‌روزی همکاران پرستار و بعد از اینکه چند پیک هولناک بیماری کووید 19 را پشت سر گذاشتیم، این فرصت ایجاد شد تا برای قدردانی از زحمات آنها در خدمتشان باشیم‌.

 

وی از ابتلای و بهبود کامل 450 پرستار مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان به بیماری کرونا ویروس خبر داد و تصریح کرد: در شرایطی امروز در کنار پرستاران این دانشکده بودیم که از ابتدای پاندمی ویروس کرونا این تعداد نفر از همکاران کادر پرستاری ما به این بیماری مبتلا شدند البته همه آنها نیز بهبودی کامل خود را به دست آوردند و در طول پاندمی بیماری کرونا ویروس گل کاشتند و قدردان زحمات آنان هستیم.

 

سلمان زاده به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی پرستاری در این دانشکده اشاره کرد و ادامه داد: اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه بتوانیم نیروهای شرکتی را به قراردادی و حتی استخدامی تبدیل کنیم و امروز نیز با دستور اکید مقام معظم رهبری در خصوص موضوع استخدام پرستاران، این مبحث شکل جدی‌تری به خود گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم پرستاران بیشتری را به شکل استخدامی جذب کنیم؛ از گذشته در این منطقه کمبود پرستار را داشتیم و امید می رود که با توجه به شرایط کنونی بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: نسبت پرستار به تخت در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان هفت ‌دهم است درصورتی که باید یک و نیم پرستار نسبت به هر تخت داشته باشیم.

 

وی به آخرین وضعیت بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بخش آی‌سی‌یو 1، بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان امروز آخرین بیمار خود را ترخیص کرد و خالی شد و در حال حاضر 40 بیمار مبتلا به کووید 19 در این بیمارستان بستری هستند.

 

سلمان زاده با بیان اینکه شرایط، امروز در جنوب غرب خوزستان بسیار خوب است اذعان کرد: باید قدر این شرایط به وجود آمده را بیشتر بدانیم و متوجه باشیم که با زحمات زیادی این وضعیت حاصل شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری آئین شب یلدا و دورهمی خانودگی نیز یاد آور شد: نباید با یک شب‌نشینی دوباره جان عزیزانمان را به خطر اندازیم، به همه شهروندان عزیز آبادان، خرمشهر و شادگان توصیه می کنیم در خانه بمانند و از حضور در دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

 

کد خبر 1005982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha