مرحله ارزیابی استعدادسنجی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به پایان رسید

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی از اتمام مرحله ارزیابی استعداد سنجی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجتبی ابراهیمی» امروز (یکم دی) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

 

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که تاکنون بیش  ۵۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این الگو، تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی است، بیان کرد: پس از ثبت‌نام، متقاضیان غربالگری و راستی‌آزمایی می‌شوند، سپس به متقاضیان آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه خواهد شد.

 

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان ادامه داد: این دوره ها شامل برگزاری دوره های عمومی کسب و کار و کارآفرینی به صورت کاملا رایگان و همچنین دوره های تخصصی مرتبط با شغلی که انتخاب کرده اند با هماهنگی کارفرمای طرح ( اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و دستگاه تخصصی ذی ربط آن شغل اجرا می شود.

 

ابراهیمی عنوان کرد: مجموعا افراد بین ۸ تا ۱۶ ساعت از آموزش های لازم به صورت کاملا رایگان برخوردار خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه پس از ثبت نام ۴۰۰ نفر در این طرح  تیمی از همکاران جهاددانشگاهی در سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال اقدام به  ارزیابی های اولیه،استعداد سنجی افراد و راستی آزمایی اطلاعات ثبت شده نمودند، گفت: افرادی که ثبت نام کرده اند باید بین ۱۸ تا ۵۵ سال بوده و همچنین بومی و فاقد شغل باشند و بیمه کارفرمایی برای این افراد رد نشود که در خصوص این اطلاعات راستی آزمایی های انجام خواهد شد تا صحت آنها معلوم شود.

 

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: از امروز، یکم دی ماه فاز دوم طرح که آموزش و توانمندسازی افراد در رشته های انتخابی است، انجام می شود که آموزش ها به دلیل شرایط کرونایی مجازی و در بستر آفلاین و آنلاین برگزار می شود.

کد خبر 1006104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha