لایحه بودجه ۱۴۰۰ به بحث تورم و اشتغال توجهی ندارد

مرحبا با تاکید بر اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به بحث‌هایی مانند رکود، تورم و اشتغال توجهی ندارد گفت: روند بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ احتمالا با یکسری چالش‌ها مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «غلامرضا مرحبا» امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق برخی از شواهد موجود روند بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1400 احتمالا با یکسری چالش‌ها مواجه خواهد شد اظهار داشت: لایحه بودجه سال 1400 به بحث‌هایی مانند رکود، تورم و اشتغال توجهی ندارد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی کلیات لایحه بودجه سال 1400 را برنامه فعلی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی آن اعلام کرد و افزود: جلسات متعددی بین کمیسیون‌های تخصصی مجلس و دولت در سازمان برنامه‌، بودجه و محاسبات کشور برگزار شده و بخش‌های مختلف بودجه هم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

مرحبا با تاکید بر اینکه به علت شرایط پیش آمده روند بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1400 احتمالا با یکسری چالش‌ها مواجه خواهد شد عنوان کرد: با نگاهی به کلیات لایحه بودجه سال آینده شواهد نشان می‌دهد این سند مالی به قوانین بالادستی خود بی‌توجه بوده و در آن به بحث رفع رکود تورمی موجود در کشور اشاره نشده است.

 

نماینده مردم آستارا در مجلس رفع موانع اشتغال را از جمله دیگر مواردی که باید در لایحه بودجه گنجانده می‌شد، خواند و تصریح کرد: بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی از حیطه نظارت مجلس خارج شده است و به عقیده من این مورد یکی از ضعف‌های بزرگ موجود در لایحه بودجه سال 1400 محسوب می‌شود که نیازمند بازنگری است.

 

وی نظارت بر چگونگی اجرای قوانین را تکلیف و رسالت مهم مجلس در کنار بحث‌های مربوط به قانونگذاری دانست و ابراز داشت: بر اساس روال طبیعی که تاکنون وجود داشته قطعا لایحه بودجه تغییراتی خواهد داشت از سوی دیگر کارشناسان و متخصصان، بازنگری در بخشی از ‌ردیف‌ها و بخش‌های لایحه را انجام می‌دهند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس رفع مشکلات مردم به ویژه از حیث اقتصادی‌، معیشتی، مسکن و اشتغال را توقعی که نمایندگان از دولت دارند دانست و یادآور شد: نظر و دیدگاه نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به لایحه بودجه سال 1400 چندان مطلوب نیست و امیدواریم سندی بر اساس مهم‌ترین مطالبات مردم طراحی و تدوین شود.

کد خبر 1006106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha