رویکرد ضعیف بودجه ۱۴۰۰ در حوزه فرهنگ/تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد پیوست‌های فرهنگی اجرایی نشد

بهروزی‌فر با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ و تخصیص اعتبارات آن به حوزه‌های فرهنگی توجه کافی نشده است گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تدوین و اجرای پیوست‌های فرهنگی اجرایی نشد.

«خلیل بهروزی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تاکید بر اینکه در بودجه سال 1400 و تخصیص اعتبارات آن به حوزه‌های فرهنگی توجه کافی نشده و دولت در این مورد غفلت کرده است اظهار داشت: تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تدوین و اجرای پیوست‌های فرهنگی در تمامی امور، به خوبی اجرایی نشد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تاکید بر لزوم توسعه متوازن در کشور و در تمام بخش‌ها و حوزه‌های آن عنوان کرد: اگر توسعه متوازن وجود نداشته باشد قطعا بسیاری از امور دیگر مختل می‌شود از طرفی این توسعه باید در راستای بخش‌های اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی نمود پیدا کرده تا آثار آن برای جامعه قابل لمس شود.

 

بهروزی‌فر سخنان مقام معظم رهبری در مورد لزوم تعریف پیوست فرهنگی برای تمام کارها و برنامه‌ریزی‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از برنامه‌ها شاید پیوست فرهنگی داشتند اما اعتبارات در همان مسیر هزینه نشد که این موضوع دلایل متعددی دارد.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی برای تحقق پیوست‌ها در جای خود مورد استفاده قرار نگرفت ابراز داشت: در لایحه بودجه سال 1400 هم مجلس در ارتباط با ساختار بودجه یکسری اصلاحاتی را در نظر دارد و این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی در حال بحث و بررسی است.

 

وی اصلاح ساختار بودجه‌ریزی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه توجه ویژه به حوزه‌های فرهنگی می‌تواند از اثرات مثبت آن باشد یادآور شد: بدون شک سهم زیادی از مشکلات و گرفتاری‌هایی که امروزه در نحوه هزینه کرد بودجه وجود دارد با عملیاتی شدن این موضوع و تصویب طرح آن در صحن علنی مجلس حل و فصل می‌شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که در چند ساله اخیر رویکرد اختصاص بودجه به بخش‌های فرهنگی و نهادهای فعال در این بخش چگونه بوده است هم اذعان کرد: متاسفانه در این حوزه عملکرد خوبی نداشته‌ایم و می‌توان گفت نگاه بودجه‌بندی دولت در بخش فرهنگی بسیار ضعیف بوده است.

 

بهروزی‌فر وجود ناهنجاری‌ و آسیب‌های اجتماعی در جامعه و بسترسازی برای رفع آن‌ها را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه برای این کار باید ردیف بودجه مشخص شود خاطرنشان کرد: عدم توجه دولت نسبت به تخصیص بودجه و اعتبار برای بخش‌های فرهنگی قابل قبول نیست از طرفی به نظر می‌رسد در لایحه بودجه 1400 هم در این مورد اقدامی نشده است.

کد خبر 1003905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha