لزوم توجه بیشتر به مقوله فرهنگ/ تحول تنها با اقدامات عمرانی محقق نمی‌شود

دنیامالی لزوم توجه بیشتر به مقوله فرهنگ را به عنوان مؤلفه‌ای مهم در توسعه همه‌جانبه مورد تاکید قرار داد و گفت: تحول یک جامعه تنها با اقدامات عمرانی محقق نمی‌شود.

«احمد دنیامالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه ایجاد تحول در یک جامعه تنها با انجام اقدامات عمرانی محقق نمی‌شود توجه بیشتر به مقوله فرهنگ را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: بدون شک برای داشتن جامعه‌ای پویا و توسعه‌یافته ارتقاء شاخص‌ها در حوزه فرهنگ تاثیرگذار است.

 

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تاکید بر اینکه همانند سایر حوزه‌های اقتصادی باید در مقوله فرهنگ هم به دقت برنامه‌ریزی شود عنوان کرد: فرهنگ بسترساز موفقیت یک جامعه و پیشرفت آن محسوب می‌شود از طرفی لازم است به حوزه آموزش و پرورش هم توجه جدی‌تری داشته باشیم.

 

دنیامالی در ادامه بهره‌گیری از توان و ظرفیت نیروهای انقلابی و جوانان نخبه در دستگاه های متولی تولید و اشتغال را ضروری خواند و ابراز داشت: در حال حاضر نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت بخش تولید و اشتغال حرکت نمی‌کند و همین عامل باعث می‌شود در بسیاری از بخش‌ها شاهد بروز التهاب باشیم.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس نابه‌سامانی‌های به وجود آمده در بخش‌هایی مانند مسکن، ارز و سکه و مانند این‌ها را از تبعات عدم سرریز شدن نقدینگی به سمت بخش تولید دانست و گفت: کاهش تولید ناخالص ملی و کاهش قدرت پول ملی از جمله مشکلاتی است که تبعات منفی را در سطح جامعه ایجاد می‌کند.

 

وی اتخاذ و اجرای یکسری تصمیمات توسط متولیان امر برای بهبود شاخص‌های کسب و کار و معیشت جامعه را هم مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در شرایط کنونی انتظار داریم دست اندرکاران و برنامه‌ریزان به بخش اقتصاد که اموری مانند تولید کالا و تداوم تجارت را شامل می‌شود توجه جدی‌تری داشته باشند.

 

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس حرکت در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و مطالبات مردم و گام‌های عملی برداشتن در این مسیر را رویکردی که باید مدنظر مجلس یازدهم باشد دانست و خاطرنشان ساخت: به علت بروز برخی از مشکلات سفره‌های مردم خالی‌تر و کوچک‌تر شده و باید برای این موضوع تدبیری اتخاذ شود.

کد خبر 1004764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha