سامان بخشیدن به امور فرهنگی نیازمند تقویت معیشت مردم است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت روحیه بخش فرهنگ در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: سامان بخشیدن به امور فرهنگی نیازمند تقویت معیشت مردم است.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر لزوم توجه به بودجه بخش فرهنگ در لایحه بودجه 1400 گفت: با توجه به اینکه ضعف های شدید اقتصادی به ویژه در بحث تشکیل خانواده، مسکن و معیشت باعث ضربه سنگینی به جامعه شده است لذا اگر می خواهیم مسایل فرهنگی سر و سامان پیدا کند، باید در ابتدا مسایل اقتصادی را سامان ببخشیم.

 

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سامان بخشیدن به امور فرهنگ نیازمند توجه به معیشت مردم است، اظهار داشت: بهبود وضعیت معیشت به دنبال خود زیرساخت و زمینه کار تربیتی و فرهنگی را فراهم می کند البته این به معنا نیست که در بودجه امسال بحث فرهنگی و تربیتی در نظر قرار نگیرد علی القاعده باید به مباحث فرهنگی توجه ویژه شود.

 

وی تصریح کرد: باید در بودجه امسال سهم قابل توجه ای را در بحث تقویت فعالیت های قرآنی و آموزشی قرآن و کمک به دفع هجمه های فرهنگی که علیه ما شده است و همچنین کاهشی که در بعد فرهنگ نسبت به بحث تشکیل خانواده و فرزندآوری اتفاق افتاده است، اختصاص دهیم.

 

این عضو کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: ما با دقت نظر و حساسیت هرچه تمام تر بودجه فرهنگی را بررسی خواهیم کرد و نقطه نظرات کارشناسی و اساسی را در جایی که در رعایت نشده است، اعمال خواهیم کرد.

کد خبر 1000227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha