شاهد اتفاق خاصی در بخش فرهنگ با بودجه پیش بینی شده نخواهیم بود

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به بودجه بخش فرهنگ در لایحه ۱۴۰۰ گفت: با این بودجه بخش فرهنگ اتفاق خاصی را در این عرصه شاهد نخواهیم بود.

حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بودجه بخش فرهنگ در لایحه 1400 گفت: بودجه فرهنگی در سال های قبل به نسبت نقشی که فرهنگ در کشور دارد، بودجه ناچیزی بود امسال نیز این بودجه متناسب با نیازهای بخش فرهنگ دیده نشده است. در زمانی که لایحه بودجه در دولت در حال تدوین بود، رییس کمیسیون فرهنگی و تعداد دیگری از نمایندگان عضو کمیسیون جلساتی را با آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه داشتند و مذاکراتی را در رابطه با ارتقای بودجه فرهنگ در لایحه 1400 با وی داشتند و آقای نوبخت نیز در این رابطه قول داده بود اما به هیچ عنوان بودجه امسال مورد رضایت ما نیست.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این بودجه اتفاق خاصی در بخش فرهنگ نمی افتد، اظهار داشت: گویا خود سازمان برنامه و بودجه نیز در زمان تدوین لایحه با دستگاه های فرهنگی و وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و میراث فرهنگی جلساتی را داشته اند که این دستگاه ها به تناسب شرایط کرونایی بودجه شان را تنظیم کنند ولی در بررسی هایی که ما در رابطه با بودجه این دستگاه ها داشتیم به هیچ عنوان متناسب با این شرایط تنظیم و طراحی نشده است.

 

وی ادامه داد: دستگاه های فرهنگی نهایتا بودجه ای را که می خواهند برای در و دیوارشان است و متناسب با شرایط کرونایی برنامه فرهنگی خاصی را طراحی نکرده اند که بتوانند بودجه متناسب را بگیرند.

 

وی با انتقاد از کم کاری دستگاه های فرهنگی در این رابطه گفت: پیشنهاد ما به رییس سازمان برنامه و بودجه پیشنهادی مشخص برای ارتقای بودجه بخش فرهنگ بود ولی باید بگوییم آن چیزی که در تبصره 17 گنجانده شده است، اتفاق خاصی در بخش فرهنگ رخ نمی دهد. بودجه بخش فرهنگ با موارد دیگری نوشته شده است که ممکن است بودجه به جاهای دیگر تخصیص داده شود و تحقق واقعی پیدا نکند.

کد خبر 1004116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha