ضرورت تسریع در تکمیل پروژه مرکز جامع انتقال خون استان بوشهر

پرندوش گفت: اجرای پروژه مرکز جامع انتقال خون استان بوشهر از سال ۹۵ آغاز شد است که هم اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

«سیاوش پرندوش» روز دوشنبه (1 دی) در حاشیه بازدید از پروژه مرکز جامع انتقال خون استان بوشهر در گفتگو با  خبرگزاریشبستان در بوشهر اظهار داشت: تکمیل این پروژه نیازمند ۹ میلیارد تومان اعتبار است که ادامه فرآیند اجرای آن به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیشنهاد شده‌است.

 

مشاور مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه اجرای پروژه مرکز جامع انتقال خون استان بوشهر از سال ۹۵ آغاز شد است، اظهار داشت: فضای فیزیکی این پروژه ۱هزار و ۸۰۰ متر مربع می باشد که هم اکنون  ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده ‌است.

 

پرندوش با بیان اینکه با توجه به اهمیت فراهم آوری زیرساخت های مناسب در بخش سلامت و در راستای خدمات دهی هرچه بهتر به مردم ، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر می‌توانند اجرای پروژه‌های دولتی در این بخش را به عهده داشته باشند، ادامه داد:  باتوجه به شناخت و امکانات فنی  و آشنایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با این پروژه، رایزنی شد تا این دانشگاه تکمیل این ساختمان را به عهده گیرد و با توجه به اهمیت آن هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

 

وی تصریح کرد: مرکز جامع انتقال خون استان بوشهر پس از اتمام پروژه، از سوی ستاد مرکزی انتقال خون با همه امکانات روز دنیا تجهیز می‌شود تا خدمت رسانی به مردم بوشهر در این زمینه هرچه بهتر صورت گیرد.

 

مشاور رئیس سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه مردم نوعدوست در شرایط کرونایی نیازمندان به خون را فراموش نکنند اظهار داشت: مردم با فرهنگ و نوعدوست ایران در شرایط دشوار کرونایی بیماران نیازمند به خون و فراورده‌های خونی را فراموش نکنند تا با حفظ ذخایر خونی خللی در این بخش ایجاد نشود.

 

پرندوش به اهیمت اهدای پلاسمای بهبود یافتگان برای درمان مبتلایان بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: اهمیت و اثرگذاری این فرآورده خونی برای بهبود مبتلایان به کویید ۱۹ در صورتی که در هفته اول بیماری استفاده شود، مسجل شده‌است.

 

مشاور رئیس سازمان انتقال خون  با بیان اینکه هم اکنون پلاسما گیری از بهبودیافتگان کرونا در ۲۲ استان برقرار است ، تصریح کرد: این فرآورده نیز در شبکه خون رسانی کشور قرار گرفته است و بسته به نیاز بیمارستانی به سراسر کشور ارسال می‌شود.

 

کد خبر 1006202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha