۱۳۹ نفر از مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع)فارغ التحصیل شده اند / تألیف ۶۵ عنوان کتاب در حوزه کلام و مذاهب

رئیس مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) از فارغ التحصیلی ۱۳۹ طلبه از این مرکز خبر داد و گفت: این افراد به عنوان متخصصان حوزه کلام، مذاهب اسلامی و تاریخ شناخته می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «حسین حبیبی‌تبار» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 1دی) در نشست خبری مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و همچنین محکومیت بیانات یکی افراد سبک مغز در توهین به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: انسان واقعا نسبت به این گونه افراد نمی داند چگونه سخن بگوید.

 

رئیس مرکز تخصصی کلام و مذاهب اسلامی ائمه اطهار(ع) افزود: انسان تعجب می‌ کند از افرادی که قبلا اعتقاد به نظام و انقلاب داشته اند ولی سخنانی را بر زبان جاری کرده اند که عین سخنان دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است؛ این که بگوییم خون های ریخته شده افراد منافق به پای رهبر معظم انقلاب است مثل این است که بگوییم خون های ریخته شده از خوارج به گردن امیرالمؤمنین(ع) است.

 

وی در ادامه در ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: در راستای منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از سال 1383 به دستور مرجع فقید و انقلابی آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) در ذیل مرکز فقهی با چند هدف تأسیس شد که از جمله آنها می توانیم به تبیین اندیشه های نورانی اهل بیت(ع) اشاره کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار به دیگر اهداف تأسیس این مرکز اشاره و خاطرنشان کرد: دفاع و پاسخگویی نسبت به شبهات وارده، تقریب بین مذاهب اسلامی با استدلال و برهان های علمی و تربیت دانش پژوهان متخصص در حوزه کلام و مذاهب اسلامی از جمله اهداف تأسیس این مرکز است، لذا از آن سال دانش پژوهانی گزینش شده اند.

 

وی اضافه کرد: ما در سطح دو، سه و چهار در رشته هایی نظیر مذاهب اسلامی، کلام و تاریخ دانش پژوه گرفته ایم و این مرکز تا کنون خدمات زیادی در داخل و خارج کشور داشته است.

 

رئیس مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: در سال جاری 65 دانش پژوه داریم و فارغ التحصیلان ما نیز 139 نفر هستند و در حوزه پژوهش نیز گروه هایی مشغول امور پژوهشی هستند چون ویژگی این مرکز، پژوهش محور بودن آن است؛ کلام، فقه، تفسیر، حدیث و تاریخ مقارن پنج گروه تخصصی ما است و تا کنون بیش از 60 کتاب از سوی این مرکز تألیف و به جامعه علمی کشور تقدیم شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال جاری تألیف 19 کتاب و 5 درسنامه و 13 مقاله را داشته ایم که برخی چاپ شده و برخی در دست انتشار است

 

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار با بیان این که امسال به دلیل شیوع کرونا نشست های علمی آنچنانی نداشتیم، گفت: اما با این وجود مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) بیشترین نشست های علمی را در راستای تبیین اندیشه و افکاری سلفی ها و تکفیری ها در حوزه علمیه داشته است که برخی از آنها به زبان های دیگر ترجمه شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ابعاد بین المللی فعالیت این مرکز خاطرنشان ساخت: ما همچنین در افغانستان بزرگترین مرکز علمی را از این جهت داریم که به شهادت شورای مدیریت کابل، حرف اول را در حوزه های علمیه افغانستان می‌ زند، مرکز کلامی در مشهد نیز مثل نگینی در حوزه علمیه مشهد می‌ درخشد و چند سالی است که کارهای خیلی خوبی انجام داده است و در مالزی و اندونزی و هند نیز شعباتی داریم.

 

رئیس مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) یادآور شد: در هر کشوری فعالیت تابع استعداد موجود در آن کشور است و سازو کار خودش را دارد، مرکز کابل از آن طریق منشورات خود را چاپ کند و درمالزی به دلیل محدودیت های شیعیان و مشکلاتی که وجود دارد، کارها با سرعت کمتری پیش می رود ولی در اندونزی و هند زمینه بهتری برای کار وجود دارد که در حد خودشان فعال هستند.

کد خبر 1006226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha