۵۵ درصد فعالیت های سوادآموزی استان به مناطق محروم اختصاص داشته است

اسدی با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد فعالیت های سوادآموزی استان به مناطق محروم اختصاص داشته است، گفت: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ عملکرد استان خراسان رضوی در برنامه های سه سطحی وزارت آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی، بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مصطفی اسدی» امروز(۱ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سوادآموزی ضمن تبریک سالروز تاسیس تهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: میانگین نرخ باسوادی استان بر اساس آمارهای قطعی در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۸ درصد رسیده است، هدف گذاری ما برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، ۹۸/۷ درصد است.

 

معاون سواد آموزش آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از چالش های پیش رو نهضت سوادآموزی را شیوع ویروس کرونا و به تبع آن عدم رغبت افراد برای شرکت در دوره های سوادآموزی دانست و گفت: عدالت آموزشی یکی از ارکان سوادآموزی است و در این راستا با اختصاص بیش از ۸۰ درصد فعالیت های سواد آموزی به بانوان، اختلاف موجود در این حوزه را به کمتر از پنج درصد رسانده ایم.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد فعالیت های سوادآموزی استان به مناطق محروم اختصاص داشته است گفت: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ عملکرد استان خراسان رضوی در برنامه های سه سطحی وزارت آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی، بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

 

اسدی با اشاره به جذب و آموزش حدود چهار هزار اتباع خارجی بی سواد گفت: امسال با همکاری سازمان زندان ها کلاس های سوادآموزی را در هفت زندان استان برگزار می نماییم.

 

مسئول معاون سواد آموزش آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۷۰۰ نوسواد در سطح استان پس از گذراندن دوره های آموزشی خود در کلاس های ICDL شرکت نموده اند گفت: مراکز یادگیری محلی نقطه اتصال دولت و ملت هستند، در این مراکز افراد ضمن سوادآموزی به یادگیری مهارت ها می پردازند، در استان ۱۰۴ مرکز یادگیری فعال داریم و به زودی شش مرکز دیگر نیز افتتاح خواهند شد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح "پیوند سواد و زندگی" در ۱۷ مرکز یادگیری محلی استان گفت: این مراکز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توانند تعاونی های مراکز یادگیری را تشکیل دهند، امیدواریم در این طرح حدود سه هزار نفر از نوسوادان تحت پوشش قرار بگیرند.

 

اسدی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تاحدی برنامه های حوزه سوادآموزی را تحت تاثیر خود قرار داده است گفت: آموزش های حضوری با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در موارد اندک و به صورت فرد به فرد انجام می شود همچنین آموزش های تلویزیونی و ارسال سی دی های آموزشی به تمامی شهرستان ها و مناطق استان نیز انجام می شود.

 

معاون سواد آموزش آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه استان خراسان رضوی برای چهارمین سال متوالی عنوان شورای پشتیبانی سواد آموزی برتر کشور را کسب نموده است اظهار داشت: امسال با وجود برخی مشکلات اقتصادی ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به سوادآموزی استان اختصاص یافت که نشان از تاکید و توجه دولت به امر سوادآموزی است.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ نفر از دو هزار نیروی مشمول تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در استان موفق به قبولی در آزمون شده اند گفت: این افراد با توجه به ظرفیتی که دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده طی امسال و سال آینده دوره خواهند دید و پس از کسب قبولی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.

کد خبر 1006282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha