رشد ۶۵ درصدی باسوادی جامعه هدف در استان کهگیلویه و بویراحمد

زارع پور گفت: سال ۵۷ جمعیت گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۲۸ درصد باسواد بودند که بر اساس سرشماری سال ۹۵ و فعالیت های سواد آموزی پس از آن این میزان به بیش از ۹۳ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «هادی زارع پور» ظهر امروز (۱ دی ماه) در گفت و گو با خبرنگاران در نخستین روز از هفته سواد آموزی با عنوان «سواد آموزی و رسانه»، گفت: فعالیت های سواد آموزی در سال جاری با پوشش ۴۵۰۰ نفر در سه دوره سواد آموزی ،انتقال و تحکیم در حال انجام است .

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :امسال همگام با سوادآموزی ۱۲۰ نفر نیز از آموزش رایانه استفاده می کنند.

 

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در دو دوره انتقال و سواد آموزی در طرح خواندن با خانواده و ۶۵۰ نفر نیز در طرح حلقه های کتابخوانی... با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شرکت می‌کنند.

 

زارع پور ادامه داد:با مشارکت ستاد اقامه نماز طرح نماز کلید بهشت با آموزش احکام عملی نماز و با پوشش ۲ هزار ۶۶۴ نفر سواد آموز اجرا می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسته تحولی با عنوان پیوند سواد و زندگی در ۶ مرکز یادگیری محلی یاسوج، دنا، عشایر، گچساران، بهمئی و چاروسا با آموزش مهارت های شغلی در کنار سواد آموزی در حال اجراست.

 

وی گفت: در ارزیابی انجام شده از فعالیت های سواد آموزی توسط سازمان در ۲۵ شاخص در کشور حوزه معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان در ۲۳ شاخص بالاتر از میانگین کشور و در ۱۳ شاخص رتبه نخست کشور را کسب کرد و در مجموع جزء چهار استان برتر کشور قرار گرفت ،

 

زارع پور گفت: برگزاری شوراهای پشتیبانی سواد آموزی، گروه های بهبود کیفیت، امتحانات مسابقات پرسش مهر و کتابخوانی با موضوع شعار سال مقام معظم رهبری از دیگر فعالیت های حوزه سواد آموزی است .

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر با شرکت ۴۰۰ نفر در مناطق چاروسا، دیشموک، مارگون، لوداب، دنا و دهدشت در حال اجرا است .

 

«سید حمدلله خواهش نیک» هم گفت: در آستانه سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مسابقه کتابخوانی با عنوان «سردار دلها» از کتاب سرباز وطن برای سواد آموزان برگزار می شود .

 

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۱۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعالیت دارند و ۸۵۰ نفر در این مراکز از آموزش های مهارت آموزی استفاده می کنند.

 

وی گفت: فعالیت های سواد آموزی با مشارکت ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد و ایجاد تفاهم نامه با ۲۳ دستگاه و نهاد اجرایی انجام می شود.

 

خواهش نیک ادامه داد: طرح شتاب بخشی به سواد آموزی در شهرستان‌ ها و مناطق دهدشت، لنده، بهمئی، چاروسا و دیشموک که میزان سواد کمتر از میانگین استان است، اجرا می شود.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: برنامه رادیویی «آوای سواد آموزی» از صدای شبکه دنا و برنامه آموزشی «لوح و قلم» برای سواد آموزان از تلویزیون پخش می شود .

 

وی گفت : جشنواره الگوهای برتر تدریس در فضای مجازی در شرایط کرونایی در استان برگزار شد.

 

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۸۰۰ آموزش دهنده و ۶۶ نفر از فرهنگیان با حوزه سواد آموزی همکاری می کنند.

کد خبر 1006310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha