تولید بیش از ۵۷ هزار متر مربع از انواع صنایع دست ‌بافت توسط جامعه عشایری فارس

بهرامی گفت: بیش از ۵۷ هزار متر مربع از انواع صنایع دست ‌بافت توسط جامعه عشایری استان فارس تولید و به بازار عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (دوشنبه 1 دی) با اشاره به استان فارس به عنوان قطب عشایر کشور به خبرنگاران گفت: استان فارس 12 و نیم درصد عشایر کل کشور را به خود اختصاص داده است و 19 زیست بوم عشایری و 147 هزار و 790 نفر جمعیت عشایری دارد.

مدیر کل امور عشایر فارس ادامه داد: در استان فارس حود سه میلیون راس دام سبک عشایری وجود دارد که یک هزار و 426 تن پشم گوسفند تولید کرده است.

وی اضافه کرد: 70 درصد از این پشم تولیدی نیز به نخ تبدیل شده و 998 تن نخ عشایری در استان به تولید رسیده است که در تولید دست بافته های این جامعه مورد استفاده قرار می گیرد.

بهرامی با اشاره به صنایع دستی و دست بافته های عشایری به عنوان یکی از عوامل موثر در گردشگری بیان کرد: بیش از 57 هزار متر مربع از انواع صنایع دست ‌بافت توسط جامعه عشایری استان فارس تولید و به بازار عرضه می شود.

مدیر کل امور عشایر فارس ادامه داد: با هدف حمایت از افزایش تولید صنایع دستی عشایری در فارس، راه اندازی کارگاه های نخ ریسی در مناطق مختلف استان توسط صندوق های خرد زنان در نظر گرفته شده است تا پشم چیده شده گوسفندان به هدر نرود.

وی اضافه کرد: استان فارس و چند استان دیگر به عنوان پایلوت در اجرای ساماندهی پشم، توسط اتحادیه دامداران متحرک با همکاری شرکت های دانش بنیان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

بهرامی اعلام کرد: بیش از 168 دستگاه ریسندگی برقی توسط اعضای صندوق های خرد زنان تا کنون خریداری و مورد بهره برداری قرار گرفته است که برای جامعه عشایری درآمد پایداری ایجاد می کند.

کد خبر 1006312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha