تازه ترین گزارش ثبت احوال استان کرمان/ از وضعیت رشد جمعیتی تا اعلام فراوانی نام میان دختران و پسران

قاسمی با ارائه گزارشی به رشد جمعیتی استان، ترکیب آن، میزان ثبت وقایع ازدواج و طلاق و...پراخت و گفت: نام های امیرعلی و فاطمه در صدر اسامی تازه متولدین استان طی سال جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمد قاسمی دوشنبه (1 دی) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: سوم دی ماه سال جاری مصادف با یکصد و دومین سالگشت تاسیس سازمان ثبت احوال کشور است.

 

 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان بیان کرد: جمعیت استان کرمان تا پایان آذر ماه سال ۹۹ با احتساب رشد طبیعی ۳ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۹۹۶ نفر است.

 

 

وی ادامه داد: از این جمعیت یک میلیون و ۸۹ هزار و ۲۰۳ نفر معادل ۵۱ درصد را مردان و یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۷۹۳ نفر معادل ۴۹ درصد را زنان هستند.

 

 

 

قاسمی افزود: بیشترین جمعیت استان کرمان در شهرستان کرمان است به طوری که ۷۸۰ هزار نفر در شهرستان کرمان زندگی می کنند و کمترین جمعیت در شهرستان کوهبنان با ۲۱ هزار و ۵۴۴ نفر است.

 

 

وی اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۳۵ هزار و ۱۰۹ واقعه ولادت در استان ثبت کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

 

 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان در خصوص آمار ازدواج و طلاق، خاطرنشان کرد: ثبت ازدواج 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و طلاق هم 6 درصد کاهش داشته است.

 

 

وی در مبحث رشد جمعیت، افزود: جمعیت استان کرمان 1.1 درصد رشد داشته است که بیشترین رشد جمعیت در شهرستان رودبار و کمترین رشد جمعیت مشترکاً در شهرستان های کوهبنان و بافت است که خوشبختانه هنوز منفی نشده است.

 

 

قاسمی با بیان اینکه استان کرمان هفتمین استان جوان کشور است، در ادامه گفت: در سال 99 تاکنون نام امیرعلی در بین پسران رتبه اول را داشته و نام های بعد علی، ابوالفضل، امیرحسین و محمد است و در بین دختران نیز نام فاطمه رتبه اول و نام های بعد فاطمه زهرا، رستا، حلما و زهرا است.

 

 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان در خصوص کارت هوشمند ملی، بیان کرد: این کارت به عنوان یک پروژه مهم و کاربردی که کلید ورود به دولت الکترونیک هم هست، محسوب می شود و در استان کرمان همزمان با کشور شروع شده است.

 

 

وی افزود: در حال حاضر 95 درصد از واجدین شرایط ثبت نام کارت هوشمند ملی خود را انجام دادند و از این تعداد 85 درصد کارت آن ها صادر شده و تحویل گرفتند.

 

 

قاسمی اظهار کرد: با پیگیری هایی که انجام شده و بومی سازی کارت، تفاوت ثبت نام و مشکل چاپ کارت هم به زودی حل خواهد شد و برای 15 درصد مابقی هم کارت صادر می شود و تحویل می دهیم.

 

 

 

وی ادامه داد: از ابتدای صدور شناسنامه مکانیزه، نزدیک به 900 هزار جلد از شناسنامه های قدیم را به مکانیزه تبدیل کردیم و تقریباً 50 درصد واجدین شرایط شناسنامه مکانیزه  هستند که از امنیت بالایی برخوردار و غیرقابل جعل است.  

 

 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان خاطر نشان کرد: تمام اسناد هویتی استان کرمان آرشیو شده و کرمانی ها می توانند در کل کشور خدمات هویتی خود را را به صورت کامل دریافت کنند و همچنین سایر هموطنان در کرمان می توانند این خدمت را در ثبت احوال کرمان و در واحد اجرایی دریافت کنند.

 

 

 

وی افزود: در خصوص امکان انتخابات الکترونیک وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور باید نظر بدهد اما در خصوص کارت هوشمند ملی که می تواند در این پروژه بهره برداری شود، ما آمادگی زیرساختی در سطح استان داریم که 95 درصد را ثبت نام کردیم اما در خصوص امکان و فرایند آن صرفاً ستاد انتخابات کشور باید نظر دهد.

 

 

 

قاسمی ادامه داد: در سال جاری در مقابل هر 100 واقعه ولادت دختر، 104 تولد پسر داشتیم و در مقابل هر 100 وفات زنان، 126وفات مردان ثبت کردیم.

 

 

وی گفت: آمار ازدواج در 9 ماهه نخست سال جاری 17 هزار و 249 واقعه است.

 

 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان در خصوص قانون شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی و پدران خارجی، افزود: در یک جلسه از شما دعوت خواهیم کرد و با حضور استاندار این کار را انجام خواهیم داد و الان فرآیند آن در کرمان انجام می شود و هماهنگی بسیار خوبی بین استانداری، اداره کل اتباع، ثبت احوال و دادگستری وجود دارد که فرآیند به سرعت انجام می شود.

کد خبر 1006322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha