درخواست از شورای اروپایی برای واکنش به اظهارات اسلام هراسانه رئیس جمهوری فرانسه

برخی از فعالان اجتماعی از شورای اروپایی درخواست کرده اند تا اظهارات اسلام هراسانه اخیر «امانوئل مکرون»،رئیس جمهوری فرانسه را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tribune»، برخی از فعالان اجتماعی از شورای اروپایی درخواست کرده اند تا اظهارات اسلام هراسانه اخیر «امانوئل مکرون»،رئیس جمهوری فرانسه را مورد توجه قرار دهند.

 

«نبیله علی»،رئیس «پروژه امان» در پاکستان در نامه ای به شورای اروپایی از این سازمان خواست تا اظهارات اخیر مکرون علیه مسلمانان را مورد توجه قرار داده و نسبت به آن واکنش نشان دهد.

 

وی در این باره گفت: ما اعتقاد داریم که رفتار مکرون نه تنها به سایر جوامع ساکن در فرانسه خدمت نمی کند بلکه تهدیدی برای امنیت ملی فرانسه هم تلقی می شود و امنیت عمومی را نیز در معرض خطر قرار می دهد.

 

علی در واکنش به اظهارات اخیر مکرون در مورد اسلام گفت: اظهارات تحریک آمیز مکرون بدون اینکه حتی کوچک ترین تفکری در مورد عزت نفس و احترام به دیگران پشت آن باشد به عقاید دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان آسیب زده و مغایر با آزادی بیان و حقوق بشر است.

 

وی افزود: بنابراین اگر رئیس جمهوری فرانسه دانش محدودی در مورد آزادی بیان و حقوق بشر مندرج در قانون اساسی داشته باشد یا نسبت به جامعه ای تعصب داشته باشد هنوز تکلیف خود را نمی داند زیرا اعلامیه حقوق بشر در سال 1789 آزادی را به طور کلی قادر بودن به انجام هر کاری تعریف می کند که به دیگران آسیب نمی رساند.

 

نبیله علی تصریح کرد که کشورها دیگر از نظر رسانه های اجتماعی محدودیتی ندارند ، بنابراین بیانیه رئیس جمهوری فرانسه بر تمام جامعه مسلمانان ساکن در سراسر جهان تاثیر گذاشته است.

کد خبر 1006341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha