دولت از پرداخت حقوق معوقه پرستاران استنکاف نکند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای قانون مصوبه ۸۶ و تبدیل وضعیت پرستاران مشکلات آنها را حل می‌کند، گفت: دولت از پرداخت حقوق معوقه پرستاران استنکاف نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدصالح جوکار با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاران به عنوان نیروی کلیدی درمان در کشور ما شناخته می‌شوند و در طول یک سال گذشته با ایثار و از خودگذشتگی بسیار ویژه‌ای در برابر دشمن بشریت، ویروس کرونا ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: آنچه که در طول تاریخ بوده این است که فریاد پرستاران به جایی نمی‌رسد و شاید تنها به همین مناسبت‌ها یادی از آنها بشود؛ این واقعا درست نیست.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی پرستاران در مقابله با کرونا اظهار داشت: شاید تنها در دوران شیوع کرونا، پرستاران در سطح رسانه‌ها هم مطرح شدند و به آنها توجه‌هایی صورت گرفت.

جوکار ادامه داد: چند نکته در ارتباط با پرستاران وجود دارد؛ اول اینکه ما قانون در ارتباط با پرستاران عزیز داریم؛ قانون تعرفه‌گذاری پرستاران در سال 1386 داریم که اگر عملیاتی می‌شد و الان بشود، ما مشکلی نداریم و اساس کار پرستاران ما حل خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث تعرفه‌گذاری یکی از مطالبات اساسی پرستاران ما و جامعه جامعه پرستاری است که دولت باید آن را اجرایی کند، مقام معظم رهبری هم در بیانات خود تاکید بر اجرایی شدن این قانون داشتند.

وی گفت: نکته بعدی تبدیل وضعیت پرستاران بود که باز حضرت آقا بر آن تاکید کردند که مطالبه جامعه پرستاری است و باید به نحو احسن اجرایی شود.

جوکار افزود: پرستاری شغل سختی است و سر و کار آن با بیمار و ویروس و بیماری در محیط بیمارستانی است، این قشر همیشه در تهدید است و این که ما آرامش آنها را ایجاد کنیم وظیفه مجلس، دولت و کل مسئولان است.

وی با تاکید بر اینکه این شغل ارتباط بسیار مستقیمی با سلامتی جامعه دارد و باید رفاه این پرستاران به درستی رسیدگی شود عنوان کرد: امروز قراردادهای 89 روزه، امنیت شغلی را در کشور ما گرفته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما 145 هزار نفر جامعه پرستاری داریم که الان 6 هزار نفر از آنها در قرنطینه حضور دارند و به کرونا مبتلا شدند.

جوکار افزود: این که آینده شغلی این عزیزان تضمین شود باید وضعیت شعلی آنها از شرکتی و قراردادی به استخدامی تبدیل وضعیت شوند، این اولین گامی است که باید در ارتباط با آنها برداشته شود

نماینده مردم یزد و اشکذر در جلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عجیب این است که ما پول و حقوق پرستاران را به شرکت ها می دهیم ولی آنها به پرستاران پرداخت نمی کنند؛ چرا خود دولت به صورت مستقیم حقوق این عزیزان را پرداخت نکند؟ سازمان امور استخدامی وظیفه رسیدگی به این عزیزان را دارد.

وی گفت: نکته دیگر بحث کارانه پرستاران و اضافه کار آنها است که حق کارانه آنها در طول چند سال گذشته باقی مانده که باید به طور جد در بحث نظارتی مجلس دنبال شود که این حقوق تا پایان سال حتما پرداخت کند؛ دولت نباید از این موضوع استنکاف کند.
 

کد خبر 1006359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha