«تسهیلات» کلید حل مشکلات واحدهای تولیدی خوسف

کارخانه های بزرگ تولیدی شهرستان خوسف در سال جهش تولید خواستار تسهیلاتی هستند که کلید آن در دست بانک ها است، با پرداخت تسهیلات ارزان قمیت زمینه اشتغال و تولید در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری فراهم می شود.

 

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: «محمد علی آخوندی» فرماندار شهرستان خوسف و «حامد حسن نژاد»، معاون سازمان صمت خراسان جنوبی از چندین کارخانه بزرگ شهرستان خوسف بازدید کردند و در جریان مشکلات این واحدها قرار گرفتند.

 

«حسن خیاط»، رئیس هیات مدیره کارخانه تولید پودر لاستیک خوسف در بازدید مسئولان از این واحد تولیدی گفت: ساخت این کارخانه با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان آغاز شده است و مشابه تجهیزات این کارخانه تنها در کشور کویت یافت می شود.

 

 

وی با بیان اینکه این صنعت، صنعت مادر بازیافتی است چراکه بازیافت لاستیک در شرایط موجود وجود ندارد، افزود: پیشرفت کاری این واحد هم اکنون با ساخت سوله‌ها به ۵۰ درصد رسیده است و به دنبال تامین ماشین آلات هستیم.

 

خیاط  افزود: با راه اندازی این واحد برای 40 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود، 10 میلیارد تومان برای خرید تسهیلات درخواست داده ایم که اگر به نتیجه برسد در اردیبهشت ماه سال آینده این واحد به بهره برداری می  رسد.

 

وی ظرفیت تولید کارخانه تولید پودر لاستیک را هفت هزار و ۲۰۰ تُن در سال اعلام و تصریح کرد: با راه اندازی این واحد، لاستیک‌های فرسوده جمع آوری و بازیافت آن در راستای کمک به حفاظت از محیط زیست انجام می شود. تولیدات این کارخانه، مواد اولیه برای واحد‌های تولید کفپوش، ضربه گیر و روکش کابل خواهد بود.

 

این کارخانه با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی به عنوان سومین کارخانه پودر لاستیک کشور است که جهت دریافت تسهیلات معرفی شده است که در صورت پرداخت تسهیلات تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

یوسفی، سرمایه گذار شرکت پارس بتن خوسف هم گفت: روزانه 50 هزار تُن تولید داریم، این واحد با سرمایه گذاری خارجی ۵۶۰ هزار یورو به بهره برداری رسیده و برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 

 

مزروعی از سرمایه گذاران شرکت خوشینه اظهار کرد: شرکت خوشینه خوسف از سال 95 برای تأمین نهاده های دام با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومان راه اندازی شده است.

 

وی افزود: در هر شیفت کاری، در دو خط کارخانه 160 تُن ظرفیت تولید داریم ولی اگر سرمایه در گردش افزایش یابد تولید را بیشتر می کنیم. این کارخانه برای 30 نفر شغل ایجاده کرده است. هم اکنون توسعه انبار و سرمایه در گردش مشکل اساسی این کارخانه است، زمین برای راه اندازی سوله درخواست شده که در صورت واگذاری زمین سوله احداث خواهد شد.

 

در حال حاضر تولیدات شرکت خوشینه برای مرغدارای های سطح استان ارسال می شود و صادرات محصول به دلیل مشکل در تأمین نهاده های داخل کشور ممنوع است.

 

اسماعیلی، سرمایه گذار کارخانه بنتونیت خوسف هم افزود: کارخانه بنتونیت اول امسال به بهره برداری می رسد. برای تولید بنتونیت از چهار معدن بیرجند و سه قلعه برداشت می شود. در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ تُن ماهانه و ۳۰ هزار تُن سالانه ظرفیت تولید داریم، اما در فازهای بعدی این کارخانه پیش بینی احداث خطوط دوم الی چهار در حال پیگیری است.

 

وی بیان کرد: 95 درصد محصولات این کارخانه به خارج از کشور همانند روسیه، چین، عراق، عمارات و گرجستان صادر شده است.

 

این سرمایه گذار با بیان اینکه مشکل کارت بازرگانی داشتیم که حل شد، افزود: در حال حاضر با کشورهای روسیه، عمان و پاکستان رایزنی و صادرات مستقیم خواهیم داشت.

 

کارخانه بنتونیت خوسف با سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان هزینه راه اندازی شده است، برآورد تولید این کارخانه در فازهای بعدی 20 هزار تُن است، این کارخانه درخواست 15 میلیارد تسهیلات داشت که فرماندار خوسف قول پیگیری آن را داد.

 

 

همچنین فرماندار خوسف و معاون سازمان صمت استان از کارخانه در دست احداث بتن آماده شرکت کوشا بتن بازدید کردند. در این کارخانه تاکنون ۲ میلیارد تومان هزینه شده که برای تکمیل آن به تسهیلات نیاز است که با تکمیل این مجتمع برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

 

بازدید از کارخانه قطعات بتنی راهدار صنعت مقصد بعدی مسئولان بود. این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی و با اشتغالزایی۱۷ نفر تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

 

در فازهای بعدی کارخانه آسفالت و سنگ شکن نیز در این محل اجرا خواهد شد.

 

طبق بازدیدهای به عمل آمده تقریبا تمامی واحدهای تولیدی خوسف یا درخواست تسهیلات داشتند و یا با هفت خان پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها مواجه بودند، به نظر می رسد کلید حل مشکلات برای رفع موانع تولید؛ تسهیل در پرداخت و در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت برای واحدهای تولیدی است.

 

 

 

کد خبر 1006363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha