تلاش برای افزایش اسکان معتادان در مراکز ماده ۱۶ استان فارس

کرمی گفت: چرخه بهبودی معتادان مهم است و نیاز به تکمیل دارد و اشتغال معتادان و افزایش اسکان آنها در مراکز ماده ۱۶ استان فارس از ۶ ماه به یک سال با حمایت خیران، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه های متولی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (دوشنبه 1 دی) در بازدید از مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب در معتادان موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر شیراز گفت: این مرکز به عنوان یک مرکز دولتی و زیر نظر بهزیستی به ارائه خدمات می پردازد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس ادامه داد: این مرکز دارای ظرفیت 400 نفر برای اسکان و اجرای مراحل بهبود معتادان متجاهر است.

وی اضافه کرد: چرخه بهبودی معتادان مهم است و نیاز به تکمیل دارد و اشتغال معتادان و افزایش اسکان آنها در مراکز ماده 16 استان فارس از 6 ماه به یک سال با حمایت خیران، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه های متولی مورد توجه قرار گرفته است.

کرمی تاکید کرد: در طرح فعلی و جدید جمع آوری معتادان متجاهر ر استان و به ویژه شهر شیراز با حمایت شورا و شهرداری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و انجام تست کرونا در مرکز قرنطینه، سعی کرده ایم تا به ویژه بافت تاریخی شهر شیراز را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: بدین ترتیب معتادان متجاهر از بافت تاریخی و مناطق آسیب پذیر جمع آوری می شوند و از افزایش آمار در سطح جامعه شهری جلوگیری می کنیم زیرا در شان شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نیست.

کرمی با اشاره به بازدید امروز از مرکز ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر شیراز گفت: این بازدید با حضور مسئولان و با هدف بررسی ظرفیت ها و کمبودها انجام شد تا با رویکرد بهتری به این افراد ارائه خدمات شود و در زمینه مقابله با عرضه مواد مخدر اقدامات موثرتری در آینده به انجام برسد.

وی ادامه داد: حداکثر ظرفیت مرکز قرنطینه در مجاور این مرکز نیز70 نفر است که بعد از انجام تست کرونا در مرکز قرنطینه برای معتادان متجاهر جمع آوری شده، 14 روز نیز در این مرکز از آنها نگهداری می شود و سپس به مراکز دیگر ماده 16 توزیع می شوند.

کرمی اعلام کرد: 44 مرکز ماده 16 و ماده 15 در استان داریم و آمار زنان معتاد متجاهر 150 نفر در استان است و در 2 هفته اخیر مرکزی با ظرفیت یکصد نفر با حمایت بخش خصوصی برای زنان راه اندازی کرده ایم و یک مرکز نیز در «قصر قمشه داریم» و مشکلی در زمینه فضا و مرکز قرنطینه وجود ندارد.

کد خبر 1006365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha