اعلام برنامه‌های دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» در خوزستان

حجت‌الاسلام قربانی از برگزاری دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» در خوزستان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از ۹ دی همزمان با روز بصیرت آغاز و تا ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام علی قربانی» ظهر امروز (دوشنبه ۱ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» اظهار کرد: همه ساله ۹ دی برنامه‌های مختلفی در یک روز به مناسبت روز بصیرت و میثاق با ولایت برگزار می‌شد ولی امسال این روز به یک دهه از ۹ دی آغاز و تا ۱۹ دی همزمان با سالروز قیام مردم قم نامگذاری شده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: در آموزه‌های دینی بر عنصر بصیرت تأکید بسیاری شده چرا که گاهی ممکن است فردی از نظر عبادت به مقام معنوی برسد اما اگر بصیرت نداشته باشد برای او به سوءفرصت تبدیل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مقوله‌هایی که در سال‌های اخیر در جامعه شاهد بودیم وجود بعضی از افرادی بود که سوابق خوبی داشتند اما به دلیل فقدان بصیرت دچار مشکل شدند اضافه کرد: در ۹ دی ماه عناصر فتنه‌گر داخلی و خارجی به بهانه انتخابات با قصد براندازی نظام فتنه‌انگیزی کردند اما عموم مردم با هماهنگی ولایت فقیه به میدان آمدند و بساط آنها را برچیدند.

 

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به اینکه برنامه‌های گرامیداشت ۹ دی امسال با محوریت مردم و به صورت منسجم برگزار می‌شود تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی اجرای مراسم ملی و مذهبی در سطح کشور است و در این راستا با ۲۱ دستگاه در استان تعامل داریم.

 

وی شعار محوری دهه بصیرت و میثاق با ولایت را«بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی» دانست و ابراز کرد: یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستیم، بیماری همه‌گیر کرونا است اما با رعایت همه شیوه‌نامه‌های ابلاغی از طرف ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا و با حفظ سلامت افراد شرکت‌کننده در تلاش هستیم برنامه‌های مختلفی که به این مناسبت در فضای حقیقی و مجازی تدارک دیده شده را برگزار کنیم.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان از جمله این برنامه‌ها را به میثاق با شهدای فتنه عنوان کرد و ادامه داد: خوزستان 2 شهید در این واقعه دارد که یکی از آنها شهید یعقوب بروایه دانشجوی اهوازی است که در سال ۸۸ در تهران به شهادت رسید، همچنین این استان دارای یک جانباز در خنثی‌سازی فتنه سال ۸۸ است که بعدها در دفاع از حریم ولایت به شهادت رسید.

 

وی با بیان اینکه ۹ دی‌ماه سالروز خاکسپاری شهید تقوی‌فر از شهدای محوری مقاومت نیز بود ما سالگرد خاکسپاری این شهید والامقام را گرامی می‌داریم اذعان کرد: ارائه طرح بصیرت در فضای مجازی، تبیین جریان نفوذ، تحریف و نفاق که در سخنان مقام معظم رهبری به عنوان اقدامات دشمن عنوان شده در نواحی، پایگاه‌ها و مساجد، رژه موتوری و ماشینی، میثاق با شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ... از جمله دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

حجت‌الاسلام قربانی یاد آور شد: امسال به دلیل اینکه اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است برنامه‌های ویژه گرامیداشت نخستین سالگرد بر عهده سپاه است اما از سال آینده به دلیل اینکه سالگرد شهادت سردار سلیمانی در تقویم با عنوان روز مقاومت نامگذاری شده، کارگروه ویژه‌ پاسداشت شهادت سردار سلیمانی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل می‌شود و برنامه‌های خاص آن برنامه‌ریزی و اجرا خواهند شد.

 

کد خبر 1006378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha