دانشگاه‌ های کهگیلویه و بویراحمد باید محل تحصیل و تربیت نیروهای کارآزموده باشند

حجت الاسلام دهقان با اشاره به حساسیتی که دفتر نمایندگی ولی‌فقیه نسبت به دانشگاه‌ها و عملکرد آن‌ها دارد، گفت: دانشگاه‌هایکهگیلویه و بویراحمد باید محل تحصیل و تربیت نیروهای کارآزموده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «معین‌الدین دهقان»  عصر امروز (۱ دی ماه ) در نشست هم‌اندیشی با برخی اساتید دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مهم و اثرگذار دانشگاه و اساتید دانشگاهی در توسعه استان، اظهار کرد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در حوزه دانشگاهی برای استان ما آبروداری کرد.

 

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حالی که تا پیش از انقلاب به اندازه انگشتان دست فارغ‌التحصیل کارشناسی داشتیم اکنون با توسعه خیره کننده مراکز آموش عالی، دانش آموختگان بسیاری در رشته‌های مختلف در داخل و خارج استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که باید از ظرفیت همه آن‌ها جهت توسعه کهگیلویه و بویراحمد استفاده کرد.

 

دهقان با ناخرسندی از این که در امتداد تربیت چنین نیروهای شایسته‌، متعهد و متخصص به خوبی از آن‌ها برای برون رفت از محرومیت‌ها و به خصوص مشکلات فرهنگی استفاده نکرده‌ایم افزود: مسائل کور شبه سیاسی، قومی و طایفه‌ای در این حوزه نیز رسوخ کرد و بهره لازم را از فرزندان شایسته خود در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی، تربیتی، پژوهشی و عمرانی نبرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های استان اکنون روی ریل اصلی افتاده و تا حدود بسیار زیادی از سیاسی‌کاری فاصله گرفته‌اند، افزود: باید از این فرصت خوب استفاده کرده و با پرداختن به تولید علم و توجه به مشکلات فرهنگی استان رو به سوی جلو حرکت کنیم.

 

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حساسیتی که دفتر نمایندگی ولی‌فقیه نسبت به دانشگاه‌ها و عملکرد آن‌ها دارد، گفت: دانشگاه‌های استان باید قبل از هر چیز محل تحصیل و تربیت نیروهای کارآزموده باشند و در همین راستا لازم است محیط امن و مناسب علم‌آموزی دانشجویان را فراهم کنیم.
 

دهقان در این زمینه وظیفه دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد همان گونه که از نام آن پیداست باید همیشه بیدار و پویا و در متن امور دانشگاه باشد. دچار روزمرگی نشود و بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارند اقدام کرده و ابتکار عمل داشته و خلاقیت به خرج دهند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی ضروری است که دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان تحرک بیشتری داشته باشند و این گونه تصور نشود که تنها در کنار گود قرار دارند، افزود: دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت‌های نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها را بیش از پیش مورد رصد قرار داده و خواستار تحول هر چه بیشتر در فعالیت‌های آن‌ها هستیم.

 

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه نقش و رسالت اساتید متعهد را در به ثمر نشستن اهداف مراکز آموزش عالی در استان و کمک به رفع عقب ماندگی‌ها مهم دانست و گفت:  هم زمان با آموزش‌های مجازی انتظار فعالیت فرهنگی در کنار آموزش متون درسی را از اساتید دانشگاهی در زمینه‌های مختلف از جمله در بحث نماز و حجاب و عفاف و سایر موارد داریم و نباید به دلیل غیر حضوری شدن دانشگاه‌ها به کل از فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی غافل شویم.

 

وی با بیان اینکه خواستار فعالیت‌های بهتر و بیشتر فرهنگی در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم و در این راه معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و دفاتر نهاد رهبری در استان رسالت سنگینی بر دوش دارند، خاطرنشان کرد: دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان در راستای تسهیل‌گری در کنار این مجموعه‌ها خواهد بود، چرا که اعتقاد راسخ داریم بدون داشتن دانشگاه‌های متحول و پویا در ابعاد مختلف توسعه‌ای همچنان با پای لنگ حرکت خواهیم کرد.

کد خبر 1006384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha